اصفهان شرق

بزرگترین کار امام راحل احیای هویت دینی و شیعه بود/ امام نظریه‌پرداز انقلاب اسلامی بود

کدخبر: 52699
1393/11/18 در ساعت 11:00

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدمهدی عبدخدایی در همایش پیشگامان انقلاب اسلامی که با حضور جمع کثیری از مبارزان انقلابی و پیشگامان انقلاب برگزار شده بود، در ابتدای سخنان خود به تأسی از خاطرات حاضران از دوران ستمشاهی، در حالی که اشک می‌ریخت به بیان خاطره‌ای از مادر خود در زمان رژیم پهلوی و حمله سربازان رضاخانی به مادرش به منظور برداشتن حجاب او پرداخت.

وی عنوان کرد: در تاریخ و به طور کلی در جریان هر انقلابی تاثیر افراد بر سه قسم است، عده‌ای جریان‌ساز هستند، برخی دیگر نظریه‌پرداز و بعضی دیگر متخصصین هستند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اذعان به اینکه این قسمت‌بندی تنها منحصر به انقلاب‌ها نیست و در علوم هم کاربرد دارد و شاهد آن هستیم گفت: به عنوان مثال در علم فیزیک برای رسیدن به انرژی هسته‌ای و فناوری هسته‌ای عده‌ای در گذشته جریان‌ساز، برخی دیگر نظریه‌پرداز اتم و در آخر عده‌ای دیگر متخصصین بودند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب هم یک علم است امروز به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب جزئی از تاریخ است، با تعریف مارکسیست تاریخ علمی نیست، چراکه آنان معتقدند آن چیزی علمی است که تکرارپذیر باشد.

عبدخدایی با بیان اینکه امثال شهید نواب صفوی از جریان‌سازان تاریخ بودند، و یا افرادی چون شهید مدرس جریان‌ساز مبارزه با دیکتاتور محسوب می‌شوند، گفت: بعد از مشروطه تمام هم و غم نیروهای مستکبر، مستشاران خارجی، روشنفکران غربی و رضاخان و محبین آن اسلام‌زدایی بود که مراجع دینی به خوبی با آن مقابله کردند.

وی یادآور شد: آیت‌الله کاشانی رهبر استعمارزدایی محسوب می‌شود، همچنین آیت‌الله بروجردی را می‌توان سردمدار تبیین فرهنگ اسلامی در جامعه دانست.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت:‌ حضرت آیت‌الله بروجردی با اقدامات و فعالیت‌های خود زمینه‌ساز فرهنگ اسلامی در جهان شد، آیت‌الله کاشانی مکرراً فریاد می‌زد که همه دردها و مشکلات ایران از خباثت انگلیسی‌ها و حضور آنان در ایران است. بر این اساس پرچمدار استعمارستیزی است.

وی تصریح کرد: دیکتاتوری همواره بد است چرا که دیکتاتور یک مغز دارد و یک گونه فکر می‌کند بر این اساس امام راحل همواره می‌فرمود و تاکید می‌کرد مجلس در رأس امور است و میزان رأی ملت است.

عبدخدایی در ادامه خاطر نشان کرد: بر طبق فرمایش بزرگان دینی از جمله آیت‌الله طالقانی اگر قدر نعمت‌های خداوند که بزرگترین آنها نعمت انقلاب اسلامی و ولایت است را ندانیم خداوند ما را دچار عذاب خواهد کرد و این عذاب قطعاً چیزی جز دچار شدن به حکومت طاغوت نیست.

وی در پایان بزرگترین کار و خدمت امام راحل را احیای هویت دینی و شیعه در لوای پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

انتهای پیام

منبع:فارس