اصفهان شرق

خانواده با محوريت مادر، سنگر اول مبارزه با مواد مخدر/هنجارهاي ماهواره را قبول نمی كنيم

کدخبر: 52666
1393/11/17 در ساعت 19:15

به گزارش مرادي هرندي خبرنگار اصفهان شرق؛ همایش “آسیبهای ناشی از اعتیاد و ماهواره در جامعه” به همت حوزه مقاومت بسيج امام حسن مجتبي (ع) هرند، حوزه مقاومت بسيج ريحانه النبي(س) هرند و شوراي اسلامي روستاي قهي در روستاي قهي بخش جلگه برگزار شد که این همایش با حضور سرهنگ غلامحسين صفري رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان و ستوانيكم حسينعلي نيكبخت فرمانده كلانتري44 هرند همراه بود.

سرهنگ صفری
سرهنگ صفري فرمانده پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان دراين همايش مهم ترین عامل موثر در افزایش قاچاق مواد مخدر را سود سرشار آن دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر به تلاشی همه‌جانبه نیاز دارد و اگر چه در گذشته بيشترين مصرف به ترياك اختصاص داشت اما امروزه مواد مخدر ديگري مانند: هروئين، شيشه و… وارد بازار مصرف شده است و نقش ویرانگر و تخریبی آنها بر کسی پوشیده نیست.
فرمانده پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان با بيان اينكه اعتياد صدمات غیر قابل جبرانی بر احساس و روح جامعه گذاشته و می گذارد تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده،باید برای حل مسائلی همچون سرقت، قتل، همسرآزاری، طلاق ،فساد، فحشاء و خودکشی و بسیاری ‏دیگر از آسیب‌های اجتماعی، مسئله اعتیاد را حل کرد.‏

11
وي اضافه کرد: نداشتن مواد و انگیزه رسیدن به مواد، از یک معتاد، دزد و قاتل و فاسد می سازد. يك معتاد، برای بدست آوردن مواد مخدر، نا خود آگاه و بدون تفکر، دست به ارتکاب هر عملی می زند، از فروش لوازم خانه و دزدی تا قتل.
سرهنگ صفري نقش خانواده را در پیشگیری از این معضل اجتماعی را مهم توصیف کرد و افزود: خانواده سنگراول ومهمترین رکن مبارزه با مواد مخدر است.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان ادامه داد:خانواده می تواند نقشی اساسی در راستای جلوگیری از شیوع اعتیاد ایفا کند زیرا خانواده با محوريت مادر با شناخت از فرزند یا عضو این مجموعه عاملی در راه پیشگیری و نجات از دام اعتیاد است.
اين مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر مساله نظارت والدین بر رفتار فرزندانشان گفت: والدین باید توجه کنند که شب ها فرزندانشان چه موقع به خانه مي آيند چرا که متاسفانه این امکان وجود دارد که فرزندانشان به بهانه‌های مختلف همچون جشن‌های شبانه با مواد مخدر جدید آشنا شوند و استفاده از این مواد نیز به زودی خود را نشان نمی‌دهد.

88
صفري با بيان اينكه سیگار وقليان و دسترسی آسان به آنها زمینه لازم را برای گرایش به اعتیاد در جوانان و نوجوانان ایجاد می کند تصريح كرد: در بررسی های انجام شده بیشتر معتادان قبل از رفتن به سمت مواد مخدر، سیگاروقليان می کشیده اندویکی از انگیزه های نخستین مصرف موادمخدر تکمیل لذت حاصل از مصرف سیگاروقليان بوده است.
سرهنگ صفري با اشاره به سخن مقام معظم رهبري در مورد شبيخون فرهنگي گفت: ترويج اعتياد به‌عنوان يك شبيخون فرهنگي از طرف دشمن است كه متاسفانه ما آن را جدي نگرفتيم والان داريم نتيجه ي آن را مي بينيم.
وي در ادامه با اشاره به آسيب هاي ماهواره گفت:ما نمي توانيم اسلامي وايراني باشيم وهنجارهاي ماهواره را قبول كنيم وبايد بدانيم كه آسیب های ماهواره و شبکه های اجتماعی که به سرعت در حال گسترش است دردوستي هاي خياباني،بلوغ زودرس، ترویج اعتیاد به مواد‌مخدر با تبلیغ سهل و فوری بودن درمان آن و با حذف کاذب نگرانی از اعتیادودر فروپاشی خانواده ها نقش بسیار موثری دارد.
رئیس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان اصفهان درپايان بيان داشت:والدين در كاستن اثرات مخرب تهاجم فرهنگى ناشی ازماهواره ها ،اینترنت و…نقش بسيار مهمی را می توانندايفا کنندوبايدکمی بیشتربه فکرسلامت فرزندان وآینده آنهاباشندوبراستفاده جوانان ازنرم افزارهای موبایل وشبکه های اینترنتی واجتماعی نظارتی جدی داشته باشند.