سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:30 - جمعه 17 بهمن 1393

کشاورز عنوان کرد:

مصرف سم و کود در تولیدات کشاورزی کشور کنترل شده است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بر تولید کشاورزی نظارت و کنترل دقیق بر مصرف شیمیایی صورت می گیرد گفت: مصرف سم و کود در تولید محصولات بسیار کنترل شده و در حد پایینی است

به گزارش اصفهان شرق؛ علی کشاورز درحاشیه بازدید از طرح های کشاورزی و بررسی مسایل و مشکلات یک واحد تولید کود پتاس ضمن بیان اینکه متاسفانه برخی افراد با ارائه اطلاعاتی موجب بروز نگرانی در جامعه می شود اظهار داشت: مصرف سموم و کود در این بخش بسیار کم و با توجه به سهم ایران در جهان که یک درصد است در حد شش دهم درصد است.

وی با تاکید بر رعایت اصول تغذیه ای در تولید محصولات کشاورزی گفت: توجه به اصول تغذیه ای علاوه بر بهبود تولیدات بر روی کنترل تنش ها و نیز امنیت و سلامت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

۶ میلیون هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفت

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح غنی سازی تغذیه ای بر روی تولیدات با استفاده از پتاس، روی، منگنز و آهن در برنامه این وزارتخانه قرار دارد.

کشاورز، با بیان اینکه بیش از شش میلیون هکتار از اراضی کشور در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی و دیم رفت افزود: امسال دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت آبی و سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

وی از ۶۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت جو آبی بر اساس برنامه خبر داد و گفت: مدیریت تولید در زمینه های مختلف از برنامه های این وزارت خانه است.

 وضعیت بارندگی در استانهای غربی مطلوب بوده است

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به بروز خشکسالی در برخی از نقاط کشور و تاثیر آن بر کشاورزی اظهار داشت: در مناطق عمده دیم خیز کشور مشکلی از نظر خشکسالی نداریم.

کشاورز در خاتمه ضمن بیان اینکه در استانهای جنوبی و مرکزی از جمله سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، شمالی و … وضعیت مطلوبی نداریم خاطر نشان کرد: در استانهای غربی نظیر ایلام و کرمانشاه نیز تاکنون وضعیت بارندگی در حد مطلوب بوده و باید دید در ادامه سال بارندگی چگونه خواهد بود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.