سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - جمعه 17 بهمن 1393

پیامد مثبت سفر هیئت دولت به اصفهان

پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اصفهان نیازمند نگاه ویژه دولت‌مردان است

استان اصفهان در حال حاضر پروژه‌های ورزشی نیمه تمامی دارد که برخی از آنها در مرحله تخریب قرار گرفته‌اند و سفر رئیس جمهور و دولت‌مردان می‌تواند زمینه به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها را فراهم کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ لفظ برخورداری که سال‌هاست به استان اصفهان سنجاق شده، از جنبه‌های مختلف ضررهای زیادی به همراه داشته است که در حوزه ورزش نیز این دیدگاه مشکل‌ساز شده است.

در حال حاضر استان اصفهان از نظر سرانه فضاهای ورزشی رتبه پایینی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است به طوری که سرانه ورزشی هر فرد در قانون برنامه پنجم توسعه 2.1 متر مربع پیش‌بینی شده اما این سرانه در اصفهان کمتر از 0.31 متر مربع است که فاصله زیادی با استاندارد تعریف شده دارد.

از سوی دیگر مشکلات مالی ورزش استان اصفهان و مسدود بودن حساب‌های اداره ورزش و جوانان استان اصفهان به دلیل شکایات معارضان ورزشگاه نقش جهان موجب شد تا پروژه‌های ورزشی زیادی به صورت نیمه‌کاره رها شده باشد که تعداد تقریبی آنها به 300 پروژه می‌رسد.

این پروژه‌ها که پیشرفت فیزیکی متفاوتی دارند، به دلیل توقف عملیات احداث با خطر تخریب مواجه شده‌اند و با ادامه این روند هزینه‌های صورت گرفته برای این پروژه‌ها عملاً بی‌استفاده خواهد ماند و سودی به حال ورزش استان نخواهد داشت.

پیش از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به استان اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان تصمیم گرفت تعدادی از پروژه‌های ورزشی در دست ساخت که با پیشرفت فیزیکی بالایی همراه بوده‌اند اما به دلیل عدم تزریق بودجه به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند را لیست کرده و به هیئت دولت ارائه کند.

از این رو امیدواریم در جریان سفر حسن روحانی به اصفهان تامین ردیف اعتباری برای این پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد تا با بهره‌برداری از این مجموعه‌های ورزشی، سرانه فضاهای ورزشی استان با ارتقا مواجه شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.