اصفهان شرق

31 درصد افراد ساکن در حاشیه شهر اصفهان فاقد بیمه هستند

کدخبر: 52381
1393/11/17 در ساعت 14:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ترکزاد در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای برنامه تأمین مراقبت‌های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر اظهار کرد: ما در راستای اجرای این طرح گام‌های بسیاری را برداشته‌ایم.

وی به مراحل صورت گرفته در راستای برنامه تأمین مراقبت‌های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی مناطق، اولویت‌بندی، جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی، ورود اطلاعات در سامانه سلامت و موارد دیگر از جمله مراحل صورت گرفته در راستای این برنامه است.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: در راستای این برنامه مناطق مختلف شهرداری اصفهان شناسایی شده و منطقه 14، بخش‌هایی از منطقه هفت و بخش‌هایی از منطقه 10 اصفهان انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت ساکن در حاشیه شهر اصفهان 120 هزار نفر هستند، اضافه کرد: 91 درصد از این جمعیت ایرانی، هشت درصد از افاغنه و یک درصد نیز از سایر تابعیت‌ها هستند.

ترکزاد تاکید کرد: بر اساس آمار‌گیری‌های صورت گرفته، 31 درصد افراد ساکن در حاشیه شهر اصفهان فاقد بیمه، 55 درصد بیمه تأمین اجتماعی، 10 درصد بیمه ایرانیان، دو درصد بیمه نیرو‌های مسلح و یک درصد نیز از سایر بیمه‌ها هستند.

وی افزود: همچنین چهار مرکز سلامت جامعه را در حاشیه شهر ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:فارس