سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - جمعه 17 بهمن 1393

دیار نصف جهان میزبان مردان هیئت دولت

31 درصد افراد ساکن در حاشیه شهر اصفهان فاقد بیمه هستند

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: بر اساس آمار‌گیری‌های صورت گرفته، 31 درصد افراد ساکن در حاشیه شهر اصفهان فاقد بیمه هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ترکزاد در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای برنامه تأمین مراقبت‌های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر اظهار کرد: ما در راستای اجرای این طرح گام‌های بسیاری را برداشته‌ایم.

وی به مراحل صورت گرفته در راستای برنامه تأمین مراقبت‌های اولیه سلامت در مناطق حاشیه شهر اشاره کرد و ادامه داد: شناسایی مناطق، اولویت‌بندی، جمع‌آوری اطلاعات جمعیتی، ورود اطلاعات در سامانه سلامت و موارد دیگر از جمله مراحل صورت گرفته در راستای این برنامه است.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان تصریح کرد: در راستای این برنامه مناطق مختلف شهرداری اصفهان شناسایی شده و منطقه 14، بخش‌هایی از منطقه هفت و بخش‌هایی از منطقه 10 اصفهان انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت ساکن در حاشیه شهر اصفهان 120 هزار نفر هستند، اضافه کرد: 91 درصد از این جمعیت ایرانی، هشت درصد از افاغنه و یک درصد نیز از سایر تابعیت‌ها هستند.

ترکزاد تاکید کرد: بر اساس آمار‌گیری‌های صورت گرفته، 31 درصد افراد ساکن در حاشیه شهر اصفهان فاقد بیمه، 55 درصد بیمه تأمین اجتماعی، 10 درصد بیمه ایرانیان، دو درصد بیمه نیرو‌های مسلح و یک درصد نیز از سایر بیمه‌ها هستند.

وی افزود: همچنین چهار مرکز سلامت جامعه را در حاشیه شهر ایجاد کرده‌ایم.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.