سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 17 بهمن 1393

وزیر ارشاد در اصفهان:

هیچ مجوزی برای تک‌خوانی زنان صادر نشده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکنون هیچ مجوزی ‌برای تک خوانی زنان و کنسرت ها و آلبوم های تک خوانی زنان صادر نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی جنتی در نشست صمیمی اصحاب فرهنگ و هنر استان اصفهان، با اشاره به آغاز دهه فجر اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که در جمع اصحاب ادب، شعر و دانش استان اصفهان حضور دارم و این را برای خودم افتخار می‌دانم که زادگاه من شهری بوده که زادگاه فقیهان، فیلسوفان، ادیبان، شعرا و دیار شهیدان و ایثارگران سرافراز است.

وی تصریح کرد: در 200 سال گذشته، شخصیت‌های علمی زیادی در این دیار در کشور داشته‌ایم ولی در دوران معاصر نتوانسته‌ایم آن مسیر را به خوبی ادامه دهیم اما اصفهان در دوران معاصر هم توانسته مسیر کاروان فرهنگ و تمدن را ادامه دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زیستن هنرمندانی چون فرشچیان و استاد کسایی در اصفهان بیان کرد: باید تلاش کنیم که زمینه فعالیت‌های هنری را افزایش دهیم تا دوباره زمینه رشد امثال استاد کسایی در استان اصفهان فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه‌های فارسی زبان، جوانان و مردم  در معرض آسیب‌های فرهنگی بسیاری قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: این نقطه یکی از جاهایی است که دشمنان آن را مورد هدف قرار داده‌ و برای آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا هویت و فرهنگ ما را مسخ کنند.

جنتی درباره تأثیرگذاری فرهنگی دشمنان در بحث‌های مختلف تصریح کرد: تأثیرگذاری فرهنگی آنها از طریق همین ابزارهایی است که در اختیار دارند و فضای مجازی با وجود استفاده‌های مثبتی که از آن می‌شود، آسیب‌های زیادی دارد.

وی افزود: امروز شبکه‌ای مانند وایبر 9 میلیون مخاطب ایرانی دارد و شبکه فیس‌بوک 4 میلیون مخاطب در کشور دارد بنابراین استفاده از این ابزارها در کشور اجتناب ناپذیر است. مهم این است که چگونه از این پدیده استفاده می‌کنیم تا بهره بیشتری از آنها ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  اظهار داشت: می‌توانیم فرهنگ و تمدن خود را از طریق این ابزارها به مردم دنیا و مردم خودمان معرفی کنیم و در این رابطه نویسندگان و هنرمندان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

وی درباره وضعیت چاپ و نشر کتاب در کشور خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته حدود 55 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است. در جشنواره فیلم فجر امسال که هم‌اکنون در جریان است، فیلم‌های خیلی خوبی عرضه شده که اکثر فیلم‌سازان آنها نخستین تجربه کاری خود را سپری می‌کنند و توسط نیروهای جوان تولید شده است.

جنتی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های هنری بیان کرد: باید از همه ابزارهای هنری برای ارتقای فرهنگ و هنر ملی و انتقال آن به دیگران استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه سینمای ما در سطح جهان یک سینمای شناخته شده بوده، افزود: همه مجامع بین المللی سینمای ایران را به عنوان یک سینمای فاخر می شناسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر گفت: از ابتدای پذیرش سمت وزارت، تلاش های زیادی صورت گرفته تا این امر را سازمان دهی کنیم تا فرهنگ ما جدا از بعد معنوی جنبه مادی خود را بازیابد.

وی با بیان اینکه با مجموعه بانک های خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه هنر صحبت شده و گام های خوبی در این زمینه برداشته شده، اظهار داشت: هم اکنون چند بانک خصوصی داریم که خودشان دارای موزه هنرهای تجسمی هستند.

جنتی بحث اقتصاد خلاق امروز در جلسه هیئت دولت مطرح شده، افزود: اقتصاد خلاق واژه ای است که مدت ها بر سر زبان ها بوده که عبارت  است از مجموعه آنچه که محصول تراوشات ذهنی افراد شامل حوزه های فرهنگی و هنری است و ما می توانیم به آن ارزش مادی بدهیم تا بتوانیم سهم موثری در تولید ناخالص ملی کشور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون تفاهم نامه هائی با وزارت صنعت و معدن و سازمان بورس تحت عنوان حمایت از صنایع فرهنگی امضا شده تا بتوانیم از بخش صنایع فرهنگی حمایت کنیم، گفت: در قانون تنظیم مقررات بخشی که به حوزه فرهنگ مربوط می شود، کل پروژه ها به ویژه پروژه های ساختمانی مجاز هستند یک درصد از اعتبارات خود را صرف خرید آثار هنری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره صدور مجوزهای صادر شده توسط وزارت ارشاد گفت: برای وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه صدور مجوزها نظرات مقام معظم رهبری ملاک بوده که ایشان یک مرجع و هم در جایگاه رهبری هستند و از طرفی در بین روحانیون و مراجع کسی را سراغ نداریم که بیشتر از ایشان با مبانی هنری آشنا باشند.

وی با اشاره به کمبود فضاهای موجود در فضاهای نمایش فیلم اظهار داشت: اکنون کشور نیازمند 50 سینما بوده که امکان پخش فیلم های سه بعدی را داشته باشد.

جنتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وزارت فرهنگ و ارشاد، شورای با نام شورای تحول اداری تشکیل شده که در صدد تحفیض اختیارات برای صدور مجوز به شهرستان ها بوده که تا حدودی برای صدور مجوز از پایتخت تمرکززدائی شود.

وی با تاکید بر حمایت از فعالیت  های قرآنی استان اصفهان گفت: برای حمایت از انجمن خادمان قرآنی اساس نامه ای را نوشته ایم که می تواند کل مجامع قرآنی کشور را سازمان دهد و به دلیل وضعیت  مالی کشور و محدودیت های بودجه نمی توان توقع پیشرفت را در این زمینه را داشت و اگر بتوانیم این وضعیت موجود در عرصه فعالیت‌های قرآنی را حفظ کنیم، خود کار بسیار بزرگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیاز به بنیاد اصفهان شناسی دارد تا بتواند در همه عرصه ها و زمینه های هنری اصفهان را معرفی کند، گفت: شورای ارزش یابی هنرمندان در حال بازنگری در قوانین تاسیس موزه های هنری است و ما پیگیر احداث موزه فعالیت های هنری در یک سطح 30 هزار متر مکعبی در استان اصفهان هستیم.

وی با اشاره به وضعیت یارانه مطبوعات گفت: باید به اهالی مطبوعات بیشتر توجه شود و یارانه ها باید صرف زیرساخت های این بخش و بیمه خبرنگاران شود.

جنتی با اشاره به برخی جریان های ضدفرهنگی در کشور خاطرنشان کرد: عده ای سعی دارند چهره وزارت فرهنگ را مخدوش کنند و با اطلاع رسانی ناصحیح به علما، مراجع و ائمه جمعه، حاشیه هائی را برای دولت و وزارت ارشاد به وجود می‌آورند اما وزارت خانه به جای پاسخ  دادن به شایعات به دنبال برنامه ریزی است که از جمله این شایعات بحث صدور مجوز برای تک خوانی زنان و کنسرت ها و آلبوم های تک خوانی زنان است که هیچ  کدام درست نیست و تاکنون هیچ مجوزی از سوی دولت صادر نشده است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.