سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - جمعه 17 بهمن 1393

امام جمعه اصفهان:

وظیفه وزارت ارشاد حفظ انقلاب درونی مردم ایران است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: دشمنان انقلاب درونی مردم ایران را نشانه رفته‌اند و در این شرایط وظیفه وزارت ارشاد حفظ انقلاب درونی مردم ایران است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انقلاب درونی مردم ایران را زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: مردم ایران در آن زمان فهمیدند که اسلام به نماز و روضه منحصر نمی شود، بنابراین باید در مقابل ستمکاران ایستادگی کنند و نگذارند غیر مسلمان بر آن ها مسلط شود.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در آن دوره از تاریخ این انقلاب را در درون انسان ها زنده کرد و همین امر که انسان هایی هستند تا اسلام را متذکر شوند، یکی از دلایل خاتمیت حضرت محمد(ص) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دوام و ثبات نظام و انقلاب را منوط به زنده ماندن این انقلاب درونی در وجود افراد دانست و گفت: دشمن نیز این موضوع را فهمیده و برای نابود کردن این انقلاب درونی تلاش می کند.

آیت الله طباطبایی نژاد عدم جمع شدن جمهوریت و اسلامیت را یکی دیگر از شبهات ایجاد شده در جامعه دانست و گفت: می گویند، جمهوری یعنی هر چه مردم خواستند و با گذشت زمان ممکن است نظرات تغییر کند، حال آن که اسلام قانونی است ثابت، لذا این دو با هم جمع نمی شوند.

وی در پاسخ به این شبهه بیان کرد: جمهوریت یعنی کارگزاران کشور با نظر مردم انتخاب شوند لیکن آن ها باید مجریان قوانین اسلامی باشند واین دو با هم مغایرت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به وزیر ارشاد گفت: قبلا نیز به مدیر کل موسیقی وزارت ارشاد گفته بودم برگزاری کنسرت های موسیقی مفسده های بسیاری ایجاد می کند و اگر زمینه گناه کردن دیگران را فراهم کنید، شما نیز در گناه آن ها شریک هستید و نباید با این استدلال که با برگزاری این برنامه یا پخش این موسیقی جوانان کمتر به ماهواره و شبکه های خارجی توجه می کنند، شما مرتکب گناه شوید.

وی با بیان این مطلب که دفع افسد به فاسد شامل این موضوع نمی شود، گفت: این قاعده زمانی مطرح می شود که افسد و فاسد بر یک نفر مترتب شود، لیکن با این استدلال که اگر من این گناه کوچک را انجام دهم، دیگری به گناه بزرگتری نمی افتد، کاملا غلط است.

آیت الله طباطبایی افزود: شما مسئول بهشت و جهنم همه مردم نیستید، بنابراین سعی کنید آن چه بر عهده شماست را بر اساس موازین شرعی و دستورات اسلام انجام دهید.

وی خاطرنشان کرد: ما از همه مسئولان انتظار داریم جز خدا، اسلام و انقلاب چیز دیگری را در کارها مد نظر نگیرند و این انتظارات از شمایی که منتسب به روحانیت هستید، بیشتر است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.