سرویس: اجتماعی 14:10 - دوشنبه 20 آبان 1392

امام جمعه شهر هرند:

نگاهمان در فرضیه امر به معروف از روی کینه نباشد

امام جمعه شهر هرند گفت: دایره امر به معروف گسترده است و می بایست افرادی که به این حیطه پا می گذارند آشنایی لازم را در رابطه با مصادیق این فرضیه داشته باشد.

98640758931725685908

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام سید مهدی اصل حسینی امام جمعه شهر هرند در رابطه با مصادیق امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: از موارد مهم فرضیه امر به معروف شناخت مصادیق توسط افرادی است که پا به این عرصه می گذارند.

وی گفت:  حملات دشمن به معروفات دینی ما در برابر دفاع ازمعروف کم است و می بایست با توجه به شرایط هر منطقه در این زمینه وارد شد.

امام جمعه در ادامه بیان نمود: نباید این امر به شعار و جلساتی متعدد و به صورت گزارش دهی در ایامی خاص خلاصه شود بلکه پرداختن به این مساله به قدری مهم می باشد که هر فرد می بایست به صورت ریشه یابی بنیادی در باب این مساله وارد شود.

حجت الاسلام حسینی به گوشه ای از مصداق شناسی افراد در این زمینه اشاره و افزود: مطلب مهم در این زمینه نگرش افراد با توجه به محیط زندگی متفاوت می باشد و برای مثال در شهر های کوچکی که نمونه بارز حجاب اسلامی در آنها موج می زند لزومی برای برپایی جلسات متعدد مبارزه با فحشا و منکرات نمی باشد و این در حالی است که برای فردی که دچار بیماری چشم است هیچ گاه داروی بیماری دیگر مفید واقع نمی شود.

وی گفت: امر به معروف واجب فرهنگی است و باز تاب منفی در این زمینه با برخوردهای بد آمران امر به معروف اثرات سویی در جامعه دارد و در این زمینه برخورد های امام خمینی(ره)  با برخی افراد بی حجاب مصداق بارزی از این موارد می باشد.

امام جمعه در زمینه اهداف مهم پرداختن به مسئله متذکر شد: نباید تمام وقت خود را صرف مسائل جزئی منکرات کنیم بلکه می بایست به تغییر بنیادی شخصیت افرادی که مرتکب منکر می شوند توجه اساسی شود و زیر بناهای اخلاقی را مد نظر گیریم و مراقب باشیم تا با برخی برخوردهای ناآگاهانه در زمینه امر به معروف وضع را بدتر نکنیم.

وی یکی از الزامات در پیش برد اهداف را شناختن صحیح و به جای مصادیق این فرضیه خواند و گفت: در بحث ترک افراد از برخی اعمال و رفتارهای ناشایست بغض و کینه را کنار بگذاریم تا حرف ما زمینه تحول افراد شود.

امام جمعه شهر هرند در پایان و در درجه اول اصلاح خود در محیط کار یا اجتماع برای وارد شدن به عرصه های امر به معروف و نهی از منکر را  ضروری دانست و گفت: ابتدا از خود شروع کنیم تا کار ما نتیجه دهد.

یک نظر در مورد “نگاهمان در فرضیه امر به معروف از روی کینه نباشد”

  1. پیرو گفت:

    وقتی در برابر امر به معروف بی حرمتی میکنند باور کنید می خوام سرشون را بکنم

    آدم بعضی مواقع نمی تونه با اخلاق خوب امر به معروف کنه…

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.