سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:26 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

وزیر بهداشت:

شبکه شناسایی افراد بیمار در کشور راه‌اندازی می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صدد هستیم که از طریق شبکه‌ای بتوانیم تعداد افراد سالم و تعداد افراد بیمار را در سطح کشور شناسایی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده و در هر امری از جمله مقوله‌های اجتماعی و سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار است، اظهار کرد: مردم دچار گرفتاری‌های متعددی در درمان هستند و ما در بخش درمان و بهداشت تلاش می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم به صورت کامل انجام شود.

وی اضافه کرد: در صدد هستیم که از طریق شبکه‌ای بتوانیم تعداد افراد سالم و تعداد افراد بیمار را در سطح کشور شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به یکی از مشکلات موجود در سطح کشور تصریح کرد: در حال حاضر آمار و اطلاعاتی از تعداد افراد سالم و تعداد افراد بیمار در سطح کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح نظام ارجاع پزشک خانواده برای شهرهای زیر 20 هزار نفر و روستاها یک مدل بسیار خوب در حوزه سلامت و درمان است.

هاشمی تاکید کرد: ما باید شبکه‌ای در سطح کشور ایجاد کنیم که بتوانیم حوزه بهداشت و درمان را ساماندهی کنیم و این دو حوزه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

وی افزود: کمبود بودجه در حوزه بهداشت و درمان همواره مورد اعتراض و گلایه مسئولان در این حوزه بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم بودجه‌ها و اعتبارات لازم برای ارتقای وضعیت سلامت در سطح کشور اختصاص داده شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.