سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:30 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

فساد را علمای دینی ادیان باید خاموش ‌کنند

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت گفت: فساد از هر جایی که آغاز شده ‌باید از همان نقطه خاموش شود و این علمای دینی ادیان هستند که باید این مشکل را حل کنند، چرا که عامه مردم نقشی در این زمینه ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام علی یونسی در ششمین همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با اشاره به اینکه حدود یک قرن پیش بزرگانی در اصفهان با تأسیس صفاخانه از کسانی که قصد داشتند که محلی برای گفت‌وگوی ادیان و دوراندیشی داشته باشند، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ سال پیش صحبت از گفت‌وگوی ادیان و هم‌اندیشی ادیان و هم‌شناسی ادیان حکایت از روح بلند آینده‌نگری دانشمندان و بزرگان اصفهان داشته است.

وی افزود: این موضوع بسیار خوبی است و ما باید برای احیای سنت‌های ارزشمند گذشته برنامه‌ریزی کنیم و هدف از این همایش در درجه اول هم‌شناسی و هم‌اندیشی برای همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت صریح کرد: یکی از اهداف ادیان آسمانی این است که بتواند هم‌شناسی را امکان‌پذیر و با همدیگر به گفت‌وگو و صحبت بنشینند و این همان کاری است که اسلام انجام داده و به رسمیت شناخته است.

وی ادامه داد: اصولاً دعواهای تاریخ دعوای پیامبران ادیان نبوده ‌بلکه دعوای تاریخ دعوای پیروان ادیان بوده است.

یونسی گفت: در هیچ دینی مردم عامه با همدیگر دعوا نداشته‌اند و آنچه رخ داده ‌دعوای بین علمای ادیان بوده است.

وی اضافه کرد: تمام نزاع‌ها، دعواها، نسل‌کشی‌ها و جنایات عظیم تاریخی که در بین جنگ‌های ادیان و مذاهب در زمان قرون وسطی بین مسیحیان، یهودیان و سایر ادیان می‌بینیم همه دعواهایی بوده ‌که بین عالمان دینی رخ داده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت تأکید کرد: هیچ جنگی بین عیسی، موسی، محمد (ص)‌ رخ نداده ‌و جنگ‌های دینی بین روحانیون و کشیشان بوده ‌که فاجعه تاریخی را رقم زده است.

وی گفت: فساد از هر جایی که آغاز شده ‌باید از همان نقطه خاموش شود و این علمای دینی ادیان هستند که باید این مشکل را حل کنند، چرا که عامه مردم نقشی در این زمینه ندارند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.