سرویس: اجتماعی 11:30 - دوشنبه 20 آبان 1392

پربازدیدترین سایتها در ایران

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از رصد و پایش نحوه میزبانی پربازدیدترین سایتهای ایرانی تا پایان مهرماه جاری خبر داد و گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته از میان ۴۳۶ سایت پربازدید ایرانی، بالغ بر ۲۸۷ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند.


به گزارش اصفهان شرق، به نقل از مهر علی اصغر انصاری، از رشد انتقال میزبانی سایتهای اینترنتی به داخل کشور با رقم ماهانه ۳ تا ۵ درصد خبر داد و اظهار داشت: از میان ۵۰۰ سایت اینترنتی که بیشترین بازدید را در میان ایرانیها به خود اختصاص داده اند ۴۳۶ سایت ایرانی و مابقی غیرایرانی هستند که از این تعداد بالغ بر ۲۸۷ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت میزبانی پربازدیدترین سایتهای اینترنتی گفت: در میان سایتهای پربازدید، بیشترین رقم متعلق به سایت خبرگزاریها و وبسایتهای خبری است که تعداد آنها در این بررسی ۱۱۰ سایت بوده که از این رقم، میزبانی ۷۲ سایت در داخل کشور انجام می شود.

انصاری با بیان اینکه رتبه دوم پربازدیدترین سایتهای ایرانی به سایتهای بازی و سرگرمی تعلق دارد، ادامه داد: در این رتبه بندی ۶۲ سایت بازی و سرگرمی در جمع پربازدیدها قرار دارد که همه این ۶۲ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات سرویس دهندگان دانلود را سومین سایت پربازدید توسط کاربران ایرانی برشمرد و گفت: از میان ۲۵ سایتی که این سرویس را ارائه می کنند ۱۵ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند؛ همچنین فروشگاههای اینترنتی رتبه بعدی این ارزیابی را به خود اختصاص داده اند که از میان ۲۵ سایت پربازدید در این گروه، میزبانی ۱۸ سایت در داخل کشور انجام می پذیرد.

وی با تاکید براینکه تمامی ۲۲ سایت دولتی و حاکمیتی پربازدید، در داخل کشور میزبانی می شوند خاطرنشان کرد: سرویس دهندگان خدمات تبلیغاتی رتبه بعدی این ارزیابی را تشکیل می دهند که از میان ۲۲ سایت پربازدید ایرانی، ۹ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند. در همین حال ۱۷ وبلاگ نیز در میان پربازدیدترین سایتهای اینترنتی هستند که ۶ وبلاگ هاستینگ داخلی دارند.

مهندس انصاری با اشاره به تعداد ۱۸ سرویس دهنده برنامه های کاربردی و محتوای موبایل – اپ استور- در میان پربازدیدترین وبسایتهای ایرانی تصریح کرد: در این میان میزبانی ۹ سایت در داخل کشور انجام می شود.

وی از سایتهای آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی نیز به عنوان یکی از پربازدیدترین سایتها از نگاه کاربران نام برد و گفت: از میان ۱۶ سایت پرمراجعه با محتوای آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی، میزبانی ۱۰ سایت در داخل کشور صورت می پذیرد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه در مجموع از میان ۴۳۶ سایت پربازدید ایرانی، ۲۸۷ سایت در داخل کشور میزبانی می شوند، گفت: شواهد نشان می دهد که میزبانی وبسایتهای دانلود و سرویس دهندگان برنامه های کاربردی موبایل در داخل کشور رونق خاصی پیدا کرده به نحوی که اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی میزبانی این سایتها را برای افزایش حجم ترافیک خودشان به عهده می گیرند و این امر به رونق میزبانی سایتها در داخل کشور منتج شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.