سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

وزیر نیرو:

زاینده رود باید از نعمت آب برخوردار باشد

وزیرنیرو با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل موقعیتی که با زاینده رود دارد باید از نعمت آب برخوردار باشد، گفت: خشکسالی باعث شده است که کشاورزی با مشکل مواجه شود، اما دولت تدبیر و امید در پی رفع جدی این مشکلات است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید چیت چیان در مراسم بهره برداری از پروژه آبرسانی به شهر جدید مجلسی، اظهار کرد: قبل از هر چیز ایام دهه فجر را به همه مردم فهیم اصفهان تبریک عرض می‌کنم و خیلی خوشحالم که به مناسبت ایام دهه فجر و سفر پر برکت رییس جمهور و هیأت دولت شاهد بهره برداری از طرح‌های مختلف در استان اصفهان از جمله افتتاح پروژه آبرسانی به شهر جدید مجلسی هستیم.

وی افزود: در سفر هیأت دولت به استان اصفهان طرح‌های متعددی در استان به بهره برداری می‌رسد و همچنین طرح‌های جدیدی نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل موقعیتی که به دلیل زاینده رود دارد باید از نعمت آب برخوردار باشد، گفت: جمعیت این استان رو به افزایش است و فعالیت کشاورزی در حال توسعه است، اما متأسفانه با تمام ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان محدودیت آب در استان وجود دارد. خشکسالی باعث شده است که کشاورزی با مشکل مواجه شود، اما دولت تدبیر و امید در پی رفع جدی این مشکلات است.

چیت چیان تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران پیش از انقلاب پروژه‌های متعددی را به بهره برداری رسانده است و امروز نیز تونل خدنگستان آب بسیاری از مردم را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های مهم صرفه جویی در مصرف آب است و ما باید به تدریج به گونه‌ای عمل کنیم که از پساب فاضلاب‌های شهری در مصارف صنعتی استفاده شود تا بتوانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وزیر نیرو اضافه کرد: در سال های اخیر از بخش خصوصی برای طرح های آبرسانی استفاده شده است که امیدواریم در آینده نیز از ظرفیت بخش خصوصی در استفاده مناسب از ظرفیت های آبی موجود استان بهره ببریم و فعالیت وزارت نیرو را در سراسر کشور گسترش دهیم.

چیت چیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی دولت، مجلس و مردم بتوانیم آهنگ اجرای طرح های عمرانی را تندتر پیش ببریم تا بیش از پیش دل مردم فهیم اصفهان و ایران را شاد کنیم.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.