سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

مشاور رئیس جمهور در اصفهان:

توسعه صنایع کم‌آب بر باید مورد توجه قرار گیرد

مشاور رئیس جمهور گفت: در حال حاضر همه از کم‌آبی و مشکلات این حوزه سخن می‌گویند اما در کنار آن باید به توسعه صنعت کم‌آب بر، توجه شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ اکبر ترکان در نشست توسعه سرمایه‌گذاری اصفهان با هیئت دولت اظهار داشت: برنامه‌های اول و دوم توسعه در دوران قبل از انقلاب صورت گرفتند و پس از پیروزی انقلاب نیز برنامه‌های سوم تا پنجم توسعه کلید خوردند.

وی با بیان اینکه دولت قبل با تزریق تمام درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور سبب به هم ریختن برنامه پنجم توسعه شد، تصریح کرد: متأسفانه در دوره گذشته، همان اتفاقی که در سال 52 صورت گرفت، بار دیگر عملی شد و با افزایش بی‌سابقه قیمت نفت، این اتفاق صورت گرفت.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت گذشته مواردی مانند میوه و سنگ قبر نیز به صورت وارداتی به کشور وارد می‌شد، تصریح کرد: متأسفانه در دولت قبل به خاطر واردات، تولید داخل شکست خورد و با فشارها، تلاش شد نرخ ارز ثابت نگه داشته شود زیرا فکر می‌کردند که با این کار مانع گرانی می‌شوند اما این نظریه اشتباه بود.

وی با بیان اینکه ثبات قیمت ارز، خسارت‌های بسیاری به صنعت و اقتصاد کشور وارد کرد، گفت: در حال حاضر همه از کم‌آبی و مشکلات این حوزه سخن می‌گویند اما در کنار آن باید به توسعه صنعت کم‌آب بر، توجه شود.

ترکان با بیان اینکه اصفهان به بلوغ بالایی در بخش صنعت رسیده، تصریح کرد: امروز عصر فراصنعتی است و باید کاری کنیم که عصر فراصنعتی با توجه به بلوغ استان در اصفهان آغاز شود.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.