سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:00 - پنجشنبه 16 بهمن 1393

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

بارگذاری بر زاینده‌رود به طور جدی باید متوقف شود

کمیته آب اتاق اصفهان بارگذاری مجدد بر روی رودخانه را اقدامی نادرست برشمرد و گفت: ایجاد فولادسازی‌های جدید در استان‌های حاشیه رودخانه و انتقال آب بارگذاری جدیدی بر زاینده‌رود بوده که آبی برای حق آبه‌داران کشاورزی باقی نمی‌گذارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی بصیری در  پنجاه و پنجمین جلسه کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: مشخص شدن برداشت آب تمام واحدهای صنعتی در کنار رودخانه زاینده‌رود می‌تواند به شفاف‌سازی مسائل و مشکلات رودخانه کمک کند‌.

وی افزود: از سد زاینده‌رود تا سد چم آسمان تعداد 700 پمپ فعالیت کرده که به طور متوسط 150 میلیون متر‌مکعب آب در طول یک‌سال برداشت می‌کنند.

مسئول کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان خواستار اقتدار دولت در برداشت‌های بی‌رویه آب از رودخانه زاینده‌رود شد و بیان کرد: به دلیلی برخورد نکردن با پمپاژکننده‌های آب‌، شاهد افزایش جسارت آنان در برداشت آب از رودخانه هستیم.

سید احمد خاتون‌آبادی، عضو کمیته آب اتاق اصفهان در این جلسه خواستار فعال شدن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در موضوع مسائل و مشکلات زیست محیطی شد و تصریح کرد: استادان دانشگاه در استان توانمند‌تر از استادان خارجی مدعو به همایش‌های بین‌المللی بوده و باید از این ظرفیت در جای خود استفاده شود.

وی با اشاره به برداشت خاک از دشت‌های اصفهان برای تولید آجر گفت: بیش از 2.5 متر از سطح خاک در دشت گرگاب اصفهان که روزی مهد تولید محصولات صیفی‌جات بوده برداشت می‌شود و در کوره‌های آجرپزی به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

سامان‌دهی رودخانه زاینده‌رود می‌تواند به دائمی شدن جریان آب کمک کند

اکبر ابوطالبی، عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه اظهار داشت: سامان‌دهی رودخانه زاینده‌رود از سراب تا پایاب می‌تواند به دائمی شدن جریان آب در آن کمک کند.

وی خواستار برخورد قانونی با برداشت‌های بی‌رویه از طریق پمپاژ و چاه‌های حریمی رودخانه شد و افزود: قانون برای همه حوزه رودخانه باید یکنواخت اجرا شود.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.