سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:57 - چهارشنبه 15 بهمن 1393

وعده های تازه رییس جمهور در جمع مردم اصفهان

زاینده رود بدون آب کافی هم نباید خشک شود/ کمبود آب و هوای ناسالم دو رنج اصفهان است

روحانی با بیان اهمیت تداوم زایندگی زاینده رود تاکید کرد: این رودخانه نه تنها از آن اصفهان بلکه از آن تمام ایرانیان است به همین دلیل به وزیر نیرو دستور داده ام حتی اگر زاینده رود آب کافی نداشته باشد،نباید خشک بشود.

به گزارش اصفهان شرق، رییس جمهور در سخنرانی در جمع مردم در میدان امام (ره)با اشاره به اینکه تصمیم دولت بر این است که اولین راه آهن سریع السیر تهران _قم _اصفهان اجرایی می شود افزود: منابع لازم برای راه اندازی این راه آهن که دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

به گفته وی، این قطار برای اولین بار در ایران با تکنولوژی جدید راه اندازی می شود و با سرعت ۳۰۰ کیلومترمسافران جا به جا می شوند.

روحانی در بخش دیگر گفته های خود از در نظر گرفتن تسهیلات کشاورزی گلخانه ای خبر داد و اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده و دستورلازم به بانک ها رایه شده است تا با همکاری لازم متقاضیان با مشکلی در این زمینه روبرو نشوند.

رییس جمهور در جمع مردم اصفهان از برنامه ای در نظر گرفته شده برای صنعت سخن گفت و یاد آور شد: برای بخش صنعت هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و همچنین ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح های صنعتی و معدنی پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در بخش صنعت انتظار می رود تا پایان سال آینده ۳۱ هزار اشتغال ایجاد شود و تا پایان سال ۹۵ امیدواریم ۴۰هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی از مسئله آلودگی هوای کلانشهرها سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه هوای ناسالم در شهر های بزرگ مخصوصا اصفهان وجود دارد و یکی از مهمترین اولیت های دولت تلاش برای رسیدن به هوای پاک است .

توجه به گردشگری بخش دیگری از سخنرانی حسن روحانی در میدان امام(ره)بود که در این زمینه عنوان کرد: در بخش گردشگری۴۰میلیارد تومان در نظر قرار گرفته شده است که طرح های این بخش با این مبلغ در سال ۹۴ و ۹۵ اجرایی می شود.

به گفته وی، در سفر ریاست جمهوری ۲۷ پروژه با ۶۵۱ میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار گرفته که باید در سال های ۹۴ و ۹۵ به نتیجه برسد.

وی در پایان دولت یازدهم را خدمت گذار مردم دانست و قول داد تمام توان خود را برای توسعه این استان به کار گیرد.

روحانی با اشاره به کمبود آب و هوای ناسالم این کلان شهر اظهار کرد: جلسات متعدد شورای عالی آب تشکل شد و در این شورا مدیریت حوزه های آبریز به تصویب رسید و بعد از یکسال و نیم آبان ماه کشت پاییزه در پایین دست زاینده رود انجام شد.

*زاینده رود از آن همه ایرانیان

وی با بیان اینکه سامانه تامین آب شرب اصفهان در دست اجرا و اقدام است افزود: دولت با تمام توان موضوع تامین آب شرب اصفهان را پیگیر است تا آب برای این استان قابل اطمینان و اعتماد باشد.

رییس جمهور روحانی خاطر نشان کرد: تا پایان سال آینده سامانه های آبرسانی به چهار شهرستان این استان نیز به اتمام می رسید.

وی اضافه کرد: حفاری تونل سوم بهشت آباد بعد از سال ها خاتمه یافته و تونل ۲۳ کیلومتری آن تکمیل شده است ادامه داد: ما دچار خشکسالی های پی در پی هستیم و از همین رو الگوهای کشت و آبیاری باید تغییر کند.

روحانی با بیان اهمیت تداوم زایندگی زاینده رود بیان داشت: این رودخانه نه تنها از آن اصفهان بلکه از آن تمام ایرانیان عزیز است.

وی گفت: به وزیر نیرو دستور داده ام اگر حتی زاینده رود آب کافی نداشته باشد اما نباید خشک بشود و ما دل و جان و همه توان باید برای این مهم تلاش کنیم تا اصفهان از نظر هوا، آب و سایر نیازها به نقطه ای برسانیم که همگان خوشحال باشند.

رییس دولت یازدهم در ادامه با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد اصفهان و اصفهانی ها اظهار کرد: یادم نمی رود آن جمعیت عظیم بی نظیر سال ۶۵ در مسجد حکیم و مسجد سید اصفهان که نشان می داد این مردم با همه وجود پای اسلام و انقلاب هستند.

وی با یادآوری اینکه اصفهان اولین شهری بود که رژیم پهلوی فرمان حکومت نظامی در آن صادر کرد افزود: در جنگ نیز هر کجا مشکل داشتیم دست ما به سوی لشکر عزیز امام حسین علیه السلام بود.

روحانی ادامه داد: در جنگ هر محور و مسئله پیچیده ای داشتیم این لشکر نجف اشرف بود که این مشکل را حل و فصل می کرد.

وی با نام بردن از سرداران شهید همچون کلاهدوران، همت، خرازی، کاظمی، ردانی پور، میثمی، اقارب پرست و خلبان شهید اردستانی تصریح کرد: ما امروز به برکت آن عزیزان بعد از ۳۶سال آماده ایم از راه امام و رهبری و خط اسلام و شیعه دفاع کنیم.

به گفته مسوول اول اجرایی کشور به نقل از نخست وزیر یکی از کشورها که گفته بود «هیچ کجای جهان اصفهان نمی شود» بیان کرد: اصفهان نماد حکومت یکپارچه ای بود که در قلب کشور بنا شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز دولت یازدهم با بهره گرفتن از رهنمودهای رهبری و ملت ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

دکتر روحانی درباره مسائل سیاست خارجی و هسته ای کشورمان در سخنانی گفت: آنها می گویند نمی خواهیم ایران بمب اتم بسازد و باید پرسید شما که بمب اتم ساختید آیا توانستید با اتم برای خودتان و اسراییل و آمریکا امنیت درست کنید.

وی افزود: ما نیاز به بمب اتم نداریم، ما ملت بزرگ و فداکار و متحدی داریم که با وجود همه فشارها و تحریم ها ماهواره جدید به فضا پرتاب کرد.

حسن روحانی با اشاره به کمبود آب و هوای ناسالم این کلان شهر اظهار کرد: جلسات متعدد شورای عالی آب تشکل شد و در این شورا مدیریت حوزه های آبریز به تصویب رسید و بعد از یکسال و نیم آبان ماه کشت پاییزه در پایین دست زاینده رود انجام شد.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.