سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - چهارشنبه 15 بهمن 1393

مدیر‌کل زندان‌های اصفهان خبر داد؛

رهایی ۷ زندانی محکوم به قصاص از طناب‌دار

مدیر‌کل زندان‌های اصفهان گفت: هم‌زمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر با دعوت از شکات زندانیان محکوم به قصاص نفس تعداد ۷ زندانی از طناب‌دار رهایی یافته و برای ادامه سیر مراحل قضایی به شعبات قضایی مربوطه اعلام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رمضان امیری در این مراسم در سخنانی با اشاره به مبارک بودن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در یکی از بهترین روزهای آزادی و سرافرازی ایران اسلامی که حضرت امام خمینی (ره) یک کشور و نظام را از چنگ ظالمان و شاهان غارت‌گر و چپاولگر نجات داد، هدفش ایجاد حکومت اسلامی و محیطی آرام و امن را رقم زد که امروز در پرتو این حرکت بزرگ پس از 36 سال همه دنیا و منطقه هنوز در حیرت این پیروزی و سرافرازی مانده‌اند.

وی افزود: جوانان زیادی در راه فرمان تاریخی امام مبنی بر حرکت و حضور در صحنه برای پیروزی از جان و مال خویش گذشتند و امروز افتخاری بوده برای نظام جمهوری اسلامی که اصل و ریشه آن خون شهدا باشد.

مدیر‌کل زندان‌های اصفهان بیان کرد: بسیاری از جوانان امروزی نیز باید در صحنه و جامعه برای رویارویی با استبداد و فرهنگ‌های غلط غربی در صحنه حضور داشته باشند، اما برخی از آنان متأسفانه بر اثر اشتباه، عدم فکر و فریب شیاطین به زندان و حبس محکوم شده‌اند.

وی با قدردانی از حضور شکات و اولیای دم در جلسه تصریح کرد: برنامه‌ریزی و بدعت خوبی در زندان‌های استان و به ویژه زندان مرکزی در سال‌های اخیر گذاشته شد که با همت و تلاش مسئولان زندان و مددکاران، زمینه کار خیر و ثواب الهی را برای افراد رقم بزنند.

امیری گفت: برگزاری جلسات صلح و سازش در زندان مرکزی اصفهان از جمله جلساتی بوده که با تدبیر و تلاش مسئولان برگزار شده و با حضور خیران و وساطت آن‌ها زمینه نجات یک فرد از مرگ مهیا می‌شود.

وی اجرای حکم قصاص و گرفتن حق عضو از دست رفته را از جمله حقوق قانونی و شرعی و عرفی هر کدام از اولیای دم دانسته و خاطرنشان کرد: قانون و محاکم قضایی این حق را به شما اولیای دم داده‌اند که در برابر از دست دادن هر کدام از اعضای خود در درگیری و یا غیره به طور خواسته یا ناخواسته فرد قاتل را با اجرای حکم به زندگی‌اش پایان دهید، اما باید در نظر داشت که لذتی که در بخشیدن وجود دارد در اجرای حکم نیست.

مدیر‌کل زندان‌های اصفهان با اعلام مجدد مبنی بر تجدید‌نظر در اجرای احکام قصاص از اولیای دم گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم تا با رضایت و گذشت از حق خود زندگی دوباره‌‌ای به این مددجویان هدیه کنند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.