سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - چهارشنبه 15 بهمن 1393

دبیر انجمن مرغداران اصفهان

حداکثر قیمت مرغ شب عید، ۷ هزار تومان/ اصفهان کمبودی برای تامین نیاز مردم ندارد

دبیر انجمن مرغداران اصفهان با پیش بینی اینکه مرغ برای شب عید با قیمت ۷ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد، گفت: با توجه به ذخیره سازی مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اصفهان کمبودی برای تامین مرغ شب عید ندارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بهزاد پاکزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بالای ۱۵۰ هزار تن مرغ از سوی شرکت پشتیبانی در کشور ذخیره شده است، اظهار داشت: در اصفهان نیز بالای ۲۰ هزار تن مرغ ذخیره شده است.
وی همچنین افزود: در دی ماه جاری میزان جوجه ریزی مرغداری ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیون قطعه کاهش یافته با این حال به دلیل ذخایر بازار کمبودی نخواهیم داشت.
دبیر انجمن مرغداران اصفهان تاکید کرد: بر این اساس مرغ برای شب عید با قیمت ۷ هزار تومان برای مصرف کننده عرضه می شود و مرغداران نیز می توانند مرغ زنده را ۴۸۰۰ تومان بفروشند.
وی همچنین با اشاره به افزایش نرخ جوجه طی هفته گذشته، بیان داشت: طی یک هفته گذشته قیمت جوجه برای جوجه ریزی مرغداران تقریبا دو برابر و به ۱۸۰۰ تومان افزایش یافته است.
پاکزاد به مرغداران توصیه کرد: با این قیمت جوجه ریزی نکنند و یا با حداقل ظرفیت اقدام به این کار کنند چرا که هزینه های تمام شده نرخ مرغ در مرغداری ها افزایش می یابد.
وی همچنین یادآور شد: به دلیل نبود نقدینگی، مرغدارن اصفهانی با ۵۵ درصد ظرفیت خود اقدام به جوجه ریزی می کنند و بعضا مجبور به تعطیلی شدند.
دبیر انجمن مرغداران اصفهان با تاکید بر اینکه اگر یک ماه مرغداران جوجه ریزی نکنند به دلیل ذخایر بالا همچنان در کشور کمبودی نخواهیم داشت، گفت: طی ۴ ماه گذشته به دلیل مازاد تولید حدود ۳۵۰۰ تن مرغ از اصفهان به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان صادر شد.

منبع:ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.