سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 18:16 - دوشنبه 13 بهمن 1393

فرمانده ناحیه امام علی(ع):

استقرار نظام جمهوری اسلامی مهمترین دستاورد انقلاب بود/ بسیج نقش کلیدی در نمایش حماسه فجر دارد

فرمانده ناحیه امام علی(ع) گفت: نظام اسلامی از لحاظ ثبات و پیشرفت در طول انقلاب در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفت.

سرهنگ مهدی ساعی در گفتگو با اصفهان شرق، با تبریک ۳۶ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حضور امام خمینی(ره) را موجب شاد شدن دلهای مستضعفین جهان و برآورده شدن آرزوی هزارساله شیعه عنوان و اظهار داشت: امام خمینی(ره) گفتمانی که از اهداف انبیاء الهی بود، در زمانی که نظام سلطه سایه ی شوم خود را بر سر مردم ایران اسلامی افکند، به جمع ملت ها آورد و این گفتمان به منزله بیدار شدن مردم از خواب غفلت بود.

استقلال و نظام جمهوری اسلامی دستاورد انقلاب ۵۷
فرمانده ناحیه امام علی(ع) با اشاره به پیشرفت ها و دستاوردهای بعد از انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: نظام اسلامی از لحاظ ثبات و پیشرفت در طول انقلاب در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفت و جایگاه خوب سیاسی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و استقلال کشور از مهمترین دستاوردهای این حوضه مطرح می شود.
وی انقلاب را آغاز مشارکت در جامعه دانست و افزود: نمونه ی بارز مشارکت مردمی برگزاری ۳۵ انتخابات در ۶ موضوع، ۲۵۰ حزب و گروه سیاسی، ۲۶۳۵ نشریه در موضوعات مختلف، ۱۷ هزار سازمان مردم نهاد در توسعه مطبوعات از جمله پیشرفت های سیاسی کشور در دوران بعد از انقلاب است.

رتبه ۱۶ علمی جهان از آن ایران شد
ساعی ادامه داد: در زمینه پیشرفت علم و فناوری اقدامات ایده آلی در کشور مطرح می شود که از آن جمله می توان به، ثبت بیش از ۲۶ هزار و ۱۹۶ اختراع تا سال ۹۱، ثبت ۸۵۱۳ مقاله علمی و کسب مقام ۱۶ علمی جهان، دست یابی به دانش چرخه سوخت هسته ای و کسب رتبه پنجم در جهان، دستیابی به علوم جدید از جمله نانوتکنولوژی و لیزر، ساخت رباط، کسب مدال در مسابقات رباتیک، ۳۶۲ مدال در المپیاد علمی جهان، افزایش پزشکان به ۱۱۱هزار نفر، دستیابی به دانش کشت سلول های بنیادین و قرار گرفتن کشور در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و ریشه کنی فلج اطفال نمونه بارز این پیشرفت ها عنوان می شود.

ایمان به خدا راه پیشرفت در مقابل موانع غرب برای کشور
وی ساخت انواع هواپیما و جنگنده مافوق صوت، رادارگریز، انواع هواپیمای بدون سرنشین، انواع ساخت تجهیزات نظامی و همچنین پیشرفت های مختلف در حوضه های صنعت و کشاورزی را از دیگر پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب با وجود همه موانع و چالش ها با ایمان راسخ به خدا و استمداد از اهل بیت مطرح کرد.
فرمانده ناحیه امام علی(ع) با توجه به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: حضور مردم تحت ولایت فقیه در این مدت ضامن سعادت است و امروزه کشورهای عربی منطقه و حتی جهان با الگوگیری از انقلاب اسلامی در شرف بیداری اسلامی هستند و به لطف خدا امیدواریم این انقلاب به دست صاحب اصلی برسد.

دستاوردهای انقلاب را به نسل چهارم نشان دهیم
وی مقایسه وضع کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب را مهم و ضروری خواند و با اشاره به سیاست رژیم گذشته بر عدم پیشرفت کشور، تاکید کرد: امروزه طبق سخنان گهربار مقام ولایت می بایست تلاش کنیم تا بتوان به حد مطلوب پیشرفت علمی برسیم و این در حالی است که دشمن در سالهای قبل از انقلاب درصدد عدم پیشرفت جوانان ما در عرصه های مختلف و وابسته بودن کشور به دستان غرب بود.
ساعی نقش بسیج را در نشان دادن انقلاب کلیدی و محوری عنوان و بیانکرد: بسیج از بدنه مردم و در دل آنها قرار دارد و دهه فجر بهترین فرصت برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب توسط بسیجیان حوزه و پایگاه است.

عمار در بین بسیجیان خواهد آمد
وی با اشاره به برنامه های متنوع و تاثیرگذار در بین بسیجیان شرق اصفهان گفت: اکران فیلم های عمار، برپایی نمایشگاه با موضوعات مختلف اعم از( عفاف و حجاب، اقتصاد مقاومتی) و نشان دادن دستاوردهای ۳۶ ساله به نسل چهارم، برگزاری مسابقات در موضوعات علمی، ادبی، فرهنگی و ورزشی، دیدار با ائمه جمعه، استفاده از بیانات مقام معظم رهبری، شرکت باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه های مشترک در بین حوزه های محلی در سطح بخش های شش گانه شرق اصفهان در طول دهه فجر است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.