سرویس: اجتماعی 17:00 - سه شنبه 14 بهمن 1393

نماینده دفتر یونسکو در جمهوری اسلامی ایران:

یونسکو آماده همکاری با اصفهان در حوزه آب است

نماینده دفتر یونسکو در ایران گفت: آب و علوم طبیعی از جمله موضوعاتی است که یونسکو آمادگی همکاری در این زمینه با شهر اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ استر کیش لاروش در دیدار با استاندار اصفهان جلسه به اهمیت نقش زنان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: این دفتر حمایت خود را از برنامه‌های این حوزه اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین قدم برای توانمندسازی زنان، آموزش بهتر آنان است، گفت: با توجه به اهمیت نقش زنان در خانواده، اگر زنان آموزش‌های بهتری را دیده باشند، به طور قطع خانواده بهتری را نیز تربیت می‌کنند.

مدیر و نماینده دفتر یونسکو در جمهوری اسلامی ایران به نقش چند گانه زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: نقش زنان از جهات مختلف تاثیرگذار است و آموزش آنان می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

وی از موضوع آب و علوم طبیعی به عنوان دیگر حوزه‌هایی یاد کرد که می‌تواند مورد همکاری‌های متقابل استان اصفهان و یونسکو قرار گیرد و افزود: با توجه به برگزاری همایش‌های مختلف در این حوزه آب، این بخش می‌تواند یکی از حوزه‌های مشترک همکاری 2 طرف باشد.

لاروش با بیان اینکه اصفهان یکی از شهرهای با ارزش ایران در میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالایی در این شهر وجود دارد و سبب افتخار است که بتوانیم با این شهر همکاری‌های گسترده داشته باشیم.

محمد رضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت جایگاه زنان در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی گفت: ‌در زمینه آموزش، ظرفیت‌سازی و توانمندسازی بانوان برنامه‌های مختلفی با توجه به ارزش‌های فرهنگی و علمی ایران و بالاخص بانوی اصفهانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بانوان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند، اظهار داشت: در کنار این ظرفیت‌ها با حضور اساتید برجسته آموزش‌هایی به بانوان داده می‌شود که بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به آسیب‌های اجتماعی امروز جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان باید آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهایی که در فضای مجازی وجود دارد را بشناسند و از زوایای مختلف برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد که زنان بتوانند در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی به ایجاد دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در اصفهان اشاره کرد و افزود:‌ این دفتر در نظر دارد که در چند شهر ایران دفتر نمایندگی ایجاد کند که در حال حاضر در مرحله اخذ مجوز قرار دارد.

منبع: تسنيم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.