سرویس: سیاسی » بین الملل 16:51 - یکشنبه 19 آبان 1392

منافقین وکیل مردم عراق نیستند

گروه تروریستی منافقین که به همراه الهاشمی برای گفتگو پیرامون اوضاع داخلی عراق به اروپا دعوت شده بود، به اذعان طرف های بین المللی گروهی تروریست است و ایستادن در کنار این گروه به معنای مشارکت در ریختن خون مردم بی گناه عراق است.

دفتر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اظهارات معاون فراری و محکوم به اعدام رئیس جمهور عراق، حمایت از گروهک تروریستی منافقین را مشارکت در ریختن خون مردم عراق توصیف کرد.

 

دفتر همام حمودی رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق، با صدور بیانیه ای شدید اللحن که در واکنش به یاوه گویی های الهاشمی در صفحه رسمی خود صادر گردید اعلام کرد: پس از دیدارموفقیت آمیز کمیسیون روابط خارجی مجلس با سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بغداد و اعتراض به حمایت های مستمر پارلمان اروپا از گروهک تروریستی منافقین که به طور وحشیانه ای در سرکوب نخستین موج بهار عربی در انتفاضه شعبانیه سال ۱۹۹۱ دست داشت و اکنون نیز همچون قیم ملت عراق در امور داخلی کشور دخالت می کند، محکوم طارق الهاشمی ادعاهایی را در صفحه رسمی خود مطرح کرده است که لازم است توضیحاتی را ارائه نماییم:

 

این کمیسیون هیچ اعتقادی به طرح مشکلات داخلی کشور در نشست هایی که طرف های خارجی در آن حضور دارند ندارد زیرا درخواست کمک از طرف های خارجی آن هم از طریق نشست های خبری، نظام سیاسی کشور را در موضع ضعف قرار خواهد داد.

 

گروه تروریستی منافقین که به همراه الهاشمی برای گفتگو پیرامون اوضاع داخلی عراق به اروپا دعوت شده بود، به اذعان طرف های بین المللی گروهی تروریست است و ایستادن در کنار این گروه به معنای مشارکت در ریختن خون مردم بی گناه عراق است.

 

دفتر رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق در ادامه این بیانیه نوشت: الهاشمی بر خلاف ادعای خود مبنی بر اینکه به دعوت اتحادیه اروپا در پارلمان این اتحادیه جلسه داشته است، توسط یک مؤسسه رسانه ای غیروابسته به اتحادیه اروپا دعوت شده بود و سفیر این اتحادیه در بغداد نیز این موضوع را تأیید کرده است.

 

گفتنی است معاون فراری و تروریست رئیس جمهور عراق، چندی پیش با همکاری گروهک منافقین توانسته بود به پارلمان اروپا برود و در آنجا نشست هایی را با برخی اعضا برگزار کند. این اقدام با واکنش شدید و منفی مجلس عراق رو برو گردید و کمیسیون روابط خارجی این مجلس نیز هفته گذشته تهدید کرد در صورت ادامه روند حمایت پارلمان اروپا از منافقین، این کمیسیون روابط خود با کمیته پارلمانی ارتباط با عراق را قطع خواهد کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.