سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

هشدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان؛

زمینی کردن اولیای خدا یک گام به عقب برگشتن مسلمانان است

رئیس دفترتبلیغات اسلامی اصفهان گفت: استفاده کردن از کلماتی که در شان مقام والای پیامبر اکرم(ص)نیست و به نوعی زمینی کردن اولیای خدا است، یک گام به عقب برگشتن مسلمانان است.

به گزارش اصفهان شرق؛حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با هشداری در بیان این گونه ارادات به نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: برخی از افراد در شبکه‌های اجتماعی و اجتماعات برخی از نهادها سهوا از کلماتی برای ابراز اردات خود به نبی مکرم اسلام (ص) استفاده می‌کنند که ناخواسته مقام والای ایشان را تنزل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی افراد سعی می کنند ارادات خود را به نبی مکرم (ص) در قالب کلمات صمیمانه ابراز کنند که به نوعی این دست از کلمات با ادب اسلامی و شان والای پیامبر سازگار نیست.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: الفاظی همچون « من عاشق محمد هستم» در شان مقام والای پیامبر اکرم (ص). نیست بهتر بود این ابراز ارادت یا اجتماعاتی با این عنوان با نام « لبیک یا رسول الله (ص) » مطرح می شد.

وی با استناد به ۵ آیه سوره حجرات که مکررا در این آیات قرانی از مقام والای پیامبر اکرم(ص) سخن گفته شده است، خاطرنشان کرد: در این آیات سبک صدا زدن رسول الله (ص) را به افرادی نسبت داده که تعقل نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه این نحوه گفتار باعث شده که یک چهره آسمانی را زمینی کرده‌اند، بیان داشت: اگر چه پیامبر اکرم (ص) اعلام کرده که من نیز بشری همچون شما هستم اما پس از آن صریحا مطرح می شود که به من از سوی پروردگار وحی می شود و این نشان دهند مقام والای حضرت رسول الله (ص) است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از چنین الفاظی باعث شده که یک گام به عقب برگردیم و شان والای پیامبر اکرم (ص) را تنزل دهیم هرچند در این امر عنادی وجود ندارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: تا چندی پیش شاهد استفاده از کلماتی همچون « I love Mohammad » از سوی جهان غرب بودیم و هم اکنون عین این لفظ را از سوی مسلمانان در کشور مشاهده می کنیم که لازم است که با تدبر و تامل از کلمات برای توصیف مقام والای حضرت محمد(ص) استفاده شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.