سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

رئیس‌کل دادگستری اصفهان:

قضات هر مجرمی را به زندان نفرستند

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: اگر فرد متخلفی امنیت شهر یا منطقه‌ای را مخدوش کرده قضات با او قاطعانه برخورد کنند، ولی اگر تخلف فرد به حدی است که اگر به زندان نرود هیچ اتفاقی نمی‌افتد، به زندان فرستادن وی درست نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد خسروی‌وفا پس از بازدید از قسمت‌ها و اندرزگاه‌های مختلف زندان اسدآباد  اظهار کرد: درزمینه کاهش آمار زندانیان کارهای مثبتی انجام‌شده است، ولی عواملی مثل صدور قرارها و احکام متناسب می‌تواند تأثیر زیادی روی کاهش آمار زندانیان مواد مخدر داشته باشد.

خسروی‌وفا افزود: با راهکارهای قانونی و قضایی به دنبال این هستیم که با روش‌های مختلف از قبیل آزادی مشروط، طرح در کمیسیون فوق‌العاده عفو و با اعطای مرخصی با شرایط قانونی، از آمار این زندانیان کاسته شود.

رئیس‌کل دادگستری استان در این زمینه به قضات دادسرا و محاکم انقلاب یادآور شد: اگر احساس می‌کنید فرد متخلفی امنیت شهر یا منطقه‌ای را مخدوش کرده با او برخورد قاطع بکنید، ولی اگر تخلف فردی به حدی است که اگر به زندان نرود، هیچ اتفاقی نمی‌افتد به زندان فرستادن وی درست نیست و باید قرار صادره مورد پذیرش قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری در پایان دستور تشکیل کمیته بررسی مشکلات و مسائل زندانیان مواد مخدر را صادر کرد.

گفتنی است پس از صحبت‌های رئیس‌کل دادگستری جلسه هم‌اندیشی قضات حاضر و مسئولین اداره‌کل زندان‌های استان و اردوگاه کاردرمانی اسدآباد در جهت ارائه راهکارهای قضایی و قانونی تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.