سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

سفیر نروژ در ایران:

اقدامات گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی به مذهب ندارد

سفیر نروژ در ایران گفت: اقدامات گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی با مذهب ندارد و رهبران مذهبی مسلمانان و مسیحیان باید بر روی این مسئله تمرکز و برای مواجه مناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اودیسه نورهیم در دیدار با استاندار اصفهان اظهار داشت: این سفر سبب تحکیم روابط ایران و نروژ می‌شود.

وی افزود: امیدوار هستم که با توافقات هسته‌ای ایران و برداشته‌شدن تحریم‌ها، ورود شرکت‌های اقتصادی نروژ به ایران افزایش یابد تا به محض برداشته شدن تحریم‌ها بتوانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

سفیر نروژ در ایران بیان کرد: شرکت‌های اقتصادی نروژ فعالیت‌های ایران را تحت نظر دارند و درحال حاضر نیز در بخش‌هایی مانند ماهی‌گیری و شیلات با ایران مشغول همکاری هستند.

وی به جایگاه بالای علمی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: تمایل زیادی در مراکز آموزش عالی نروژ وجود دارد که با ایران تعامل داشته باشند و این مراکز علمی به کیفیت بالای دانشگاه‌های ایران اقرار می‌کنند.

نورهیم با ابراز خرسندی از درصد بالای مشارکت زنان در دانشگاه‌های ایران، افزود: بدون شک این امر اشتغال بیشتر زنان را به دنبال دارد و ما می‌توانیم در این خصوص همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

سفیر نروژ در ایران به اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد وگفت: برگزاری همایش‌های بین المللی ادیان توحیدی بهترین راه شناخت متقابل ادیان و احترامی است که با این گونه نشست‌ها می‌تواند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اقدامات گروه تروریستی داعش هیچ ارتباطی با مذهب ندارد، تصریح کرد: باید رهبران مذهبی مسلمانان و مسیحیان بر روی این مسئله تمرکز ‌و برای مواجه ‌‌مناسب با آن برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.