سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

میزان ورود گردشگران به اصفهان ۲ برابر شده است

استاندار اصفهان میزان ورود گردشگران به اصفهان را نسبت به مدت مشابه در یکسال گذشته ۲ برابر خواند و گفت: در راستای سیاست‌های دولت روحانی در زمینه ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا تعداد ورود گردشگران خارجی به استان افزایش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با اودیسه نورهیم، سفیر کشور نروژ در ایران  به اهانت‌های صورت گرفته به پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام دین صلح، برادری، محبت و دوستی است و اقدامات تروریستی که امروز به نام اسلام اتفاق می‌افتد، هیچ تطابقی با اسلام ندارد بلکه در ضدیت کامل با اسلام است.

وی با بیان اینکه نخستین کسانی که این اقدامات را محکوم کرده‌اند علمای اسلام هستند، بیان کرد: بحث‌هایی از قبیل اسلام هراسی، ضدیت با اسلام و مسائل دیگر که در اروپا پیش آمده ضد ادیان الهی و حقوق بشر است و باید به طور کامل توسط مسئولان کشورهای اروپایی محکوم شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در هیچکدام از ادیان الهی، اهانت به مقدسات و پیامبران الهی وجود ندارد و در همه ادیان این امر محکوم می‌شود و توهین به مقدسات اسلام تحت عنوان آزادی بیان قابل قبول نیست چراکه این موضوع ضد حقوق بشر و آزادی بیان است.

وی بیان کرد: از همه مسئولان کشور نروژ انتظار می‌رود که این حرکت‌ها را محکوم کنند و با هرگونه اسلام هراسی و اهانت به مقدسات ادیان الهی از جمله دین اسلام مخالفت کنند.

زرگرپور به بیان ویژگی‌ها و ظرفیت‌های استان اصفهان پرداخت و گفت: استان اصفهان در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی از استان‌های تراز نخست کشور به شمار می‌آید و این شهر جزء 10 شهر دیدنی جهان بوده و در بحث گردشگری حرف نخست را در کشور می‌زند.

وی میزان ورود گردشگران به اصفهان را نسبت به مدت مشابه در یکسال گذشته 2 برابر خواند و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های دولت روحانی در زمینه ارتباط عزتمند با کشورهای دنیا تعداد ورود گردشگران خارجی به استان افزایش یافته است.

استاندار اصفهان به زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 500 سال است که ادیان الهی در اصفهان با دوستی و محبت در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی افزود: از 150 سال قبل مرکزی به نام صفاخانه در اصفهان وجود داشته که بزرگان ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت در آنجا به بحث در خصوص خداوند می پرداختند که این موضوع در نوع خود بی نظیر است.

زرگرپور به برگزاری همایش بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان توحیدی در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش سالانه با حضور روسای ادیان توحیدی از ایران و دیگر کشورها برگزار می‌شود.

وی عنوان همایش امسال را ” ادیان توحیدی و چالش های فرهنگی جهان ” عنوان کرد و گفت: دوستی ، برادری و زندگی مسالمت آمیز 500 ساله ی ادیان توحیدی را در این همایش می‌توان مشاهده کرد.

استاندار اصفهان  به ظرفیت‌های کشور نروژ اشاره کرد و گفت: نروژ دانش علمی بالایی در بخش های انرژی و شیلات دارد که  می‌توانیم در کنار مسائل گردشگری از ظرفیت‌های نروژ در ارتباطات علمی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.