سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان به‌طور کامل اجرا شود

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان باید به‌طور کامل اجرا شود زیرا اجرای کامل مصوبات، زمینه رفع مشکلات فعالان اقتصادی را فراهم می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ خسرو کسائیان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار داشت: مصوبات شورای گفت‌‎وگوی اصفهان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای تصویب در صحن علنی در‌ دست بررسی است.

وی خواستار توجه سازمان‌های دولتی به بخش‌نامه‌های صادر شده از سوی دولت و شورای گفت‌‎وگو شد و افزود: مصوبات شورای گفتگو پس از بررسی‌های کارشناسی در راستای برطرف شدن مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و سازمان‌های دولتی از سوی استانداری به سازمان‌ها ابلاغ می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: اجرای مصوبات شورای گفت‌وگو تأثیر به سزایی در رفع  مسائل فعالان اقتصادی می‌گذارد و بایستی از این فرصت برای توسعه اقتصادی استان بهره برد.

سازمان مالیاتی باید صحت معاملات را بررسی کند

مدیر‌کل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این جلسه تصریح کرد: همه فعالان اقتصادی دارای مجوز، در صورتی که از سال 1392 به بعد دارای صورتحساب غیر‌واقعی باشند از تاریخ شمول مالیاتی بر ارزش افزوده همه دوره‌های قبل نیز مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

مراد امیری گفت: مالیات پرداخت شده از سوی مودیان به عنوان اعتبار مالیاتی برای پرداخت‌کننده تلقی شده و پس از رسیدگی پرداخت‌کننده از سازمان مالیاتی طلبکار می‌شود و به همین دلیل باید همه مراحل پرداخت مالیات و معاملات از سوی سازمان به دقت بررسی شود تا صحت معامله و افراد ذی‌نفع مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه خریدار و فروشنده در معامله مشخص نباشد و نقل و انتقال وجه بین آن‌ها صورت نگیرد، سبب می‌شود که افرادی با استفاده از فاکتورهای صوری و غیر‌واقعی اقدام به سو‌استفاده ‌کنند.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: اداره‌کل امور مالیاتی آن قسمت از فاکتورهای فروش که غیر‌واقعی بوده را برگشت داده و دفاتر را رد می‌کند‌.

وی با اشاره به اینکه در بخش اصناف، سرانه مالیاتی استان اصفهان رتبه 23 در کشور را دارد‌، افزود: در سال گذشته 94 درصد درآمد‌های مالیاتی استان تحقق پیدا کرده است.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.