سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - یکشنبه 12 بهمن 1393

کاروان تدبیر و امید در ایستگاه سیزدهم

امینی: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان در سفر رئیس جمهور، جریان دائمی زاینده‌رود است

رئیس شورای ‌شهر اصفهان گفت: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از رئیس جمهور و هیئت وزیران، احیای رودخانه زاینده‌رود ‌و ‌انجام تعهدات دولت برای طرح‌های ملی و شهری اصفهان خواست مردم اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ‌پیرامون سفر رئیس جمهور به اصفهان، اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته مردم اصفهان از رئیس جمهور و هیئت وزیران، احیای رودخانه زاینده‌رود است چرا که خشکی این رودخانه که در اثر سیاست‌گذاری‌های نادرست گذشته و برداشت‌های بی‌رویه در بالادست اتفاق افتاده در همه ابعاد سبب عوراض جبران‌ناپذیری برای اصفهان شده است.

وی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر تصریح کرد: از شهرداری انتظار داریم به گونه شایسته‌ای شهر را آذین‌بسته و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متناسب با این ایام زمینه گرامیداشت تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های انقلاب را فراهم کند.

امینی با بیان اینکه انجام تعهدات دولت برای طرح‌های ملی و شهری اصفهان خواست مردم اصفهان است، تصریح کرد: تامین منابع تعهد شده برای تکمیل مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان  و قطار شهری اصفهان، انجام تعهد بسته‌های حمایتی از تاکسیران‌های شهر اصفهان، توقف اقدامات دولت در تصویب قانون تجمیع و تمرکز دریافت عوارض ارزش افزوده و بازگشت حداقل 50 درصد مالیات بر عوارض ارزش افزوده این استان مورد انتظار مردم است.

وی با اشاره به بسته‌شدن خیابان چهارباغ عباسی گفت: بسته‌شدن خیابان چهار باغ و اقدامات عمرانی مربوط به پیاده‌راه شدن آن باتوجه به وضعیت رکود اقتصادی و مشکلات کسبه این خیابان به بعد از تعطیلات نوروز موکول شود.

رئیس شورای شهر اصفهان اظهار داشت: وضعیت روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس تندرو مناسب نبوده به خصوص در ساعات پایانی کار اتوبوس‌ها، مشکلاتی برای مسافران شهری فراهم کرده که باید به این موضوع رسیدگی شده ومشکل برطرف شود و در مطالعات خطوط تندروی اتوبوس زیرسازی مناسب در مسیرها به‌ویژه در ایستگاه‌ها درنظر گرفته شود تا در زمان بهره‌برداری به مشکل توقف و اقدامات عمرانی برنخورند.

وی بیان کرد: از شهرداری به دلیل گام مثبتی که برای شفاف‌سازی بودجه در بخش عمرانی برداشته و موازنه بودجه را درکلان بودجه پیش بینی کرده و در آمد و هزینه شهرداری‌های مناطق بدون موازنه منطقه ای منعکس شده تشکر می‌کنیم و البته اقدام بعدی برای شفاف سازی، استقرار ردیف‌های غیر نقدی زیر ردیف‌های نقدی است که هم به انعکاس واقعی بودجه کمک کرده و هم تکلیف پیمانکاران حوزه‌های اقدام کننده در بررسی‌ها، برآوردها و برگزاری تشریفات قانونی را مشخص می‌کند.

امینی افزود: در بخش جاری بودجه نیز لازم است که ردیف‌های متمرکز صرفاً در بودجه جاری شهرداری مرکزی پیش‌بینی شود تا از توزیع این ردیف‌ها در مناطق که هم سبب مکاتبات اضافی اداری و هم برخوردهای سلیقه‌ای در جذب این اعتبارات می‌شود، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع بودجه بعضی از بخش‌های شهرداری مانند ناژوان و تخت فولاد در مناطق و مرکزی سبب کندی کار و مکاتبات اضافی و صرف وقت و انرژی می‌شود که باید برای کاهش هزینه‌های زائد وبهره‌وری از زمان و انرژی بودجه‌های این بخش‌ها طی یک فرآیند کوتاه و منطقی در نظام اداری خودشان پیش‌بینی شود.

رئیس شورای ‌شهر اصفهان با بیان اینکه در تعریف هزینه‌های جاری شهر نیاز به بازنگری جدی داریم، تصریح کرد: بسیاری از ردیف‌های مستمر عمرانی که برای نگهداری بخش‌های مختلف بوده از جنس جاری است که در بودجه پیشنهادی و روال جاری بودجه شهرداری در نقش ردیف‌های عمرانی مستمر نشان داده می‌شود و با اصلاح این موضوع هزینه‌های واقعی در بخش جاری و عمرانی تفکیک و به صورت واقع بینانه‌تری نشان داده خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته با توجه به مشکلاتی که در رسیدگی به بودجه سازمان‌ها بوجود آمد، مقرر شد که در بودجه سال 94 بودجه سازمان‌ها را زودتر از بودجه شهرداری تحویل دهند تا امکان بررسی اثرات متقابل بودجه شهرداری و سازمان‌ها در فرصت مناسب باشد که متاسفانه این امر محقق نشده و انتظار داریم هرچه زودتر لایحه بودجه سازمان‌ها به طور یکجا و همزمان به شورا تحویل شود.

وی افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه 2 مرحله اصلاح بودجه در سال 93 داشتیم و امکان برآوردها، تخمین‌ها و پیش بینی‌ها در 2 مرحله قبلی وجود داشته شورا در این مرحله باعمل انجام شده شهرداری مواجه نشود.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.