سرویس: تولیدی » مصاحبه تفصیلی 09:24 - شنبه 11 بهمن 1393

رئیس هیات فوتبال شهرستان اصفهان:

فغانی برخواسته از خانواده ای ورزشی بود/ شرق اصفهان ظرفیت مطلوبی در امر داوری دارد

رئیس هیات فوتبال شهرستان اصفهان گفت: به زودی با برگزاری کلاسهای ارتقا در شرق اصفهان این داوران را به لیگهای بالاتر معرفی خواهیم نمود.

**چه شد که نام علیرضا فغانی داور شایسته کشورمان به عنوان داور فینال مسابقات جام ملتهای آسیا معرفی گردید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در گروه ورزش: موضوع قضاوت علیرضا فغانی در دیدار فینال جام ملتهای آسیا در جامی که به شایستگی قهرمانی لایق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود و با ناداوری از این مسابقات حذف شد برای خیلی از فوتبال دوستها و فوتبالیستها جای سوال بود.

پیرو این موضوع و اینکه چگونه جوانان شرق اصفهان نیز می توانند وارد این معقوله گردند مصاحبه ای با رضا دهقان مدرس رسمی داوری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات فوتبال شهرستان اصفهان تدارک دیدیم که توجه شما را به این گزارش جلب می نمایئم.
اصفهان شرق: در مورد قضاوت فغانی و این که ایشان می تواند نماینده شایسته از قشر داوران در این مسابقات باشد توضیحات کامل خود را ارایه نمایید؟
ابتدا تشکر می کنم از شما که این موضوع را مطرح نمودید و همچنین حضور ارزشمند تیم داوری ایران که در راس آن آقای فغانی که بر خواسته از یک خانواده محترم و اکثرا داور بوده را به جامعه داوران کشور و خانواده ایشان تبریک می گویم.
حضور موفق و چشم نواز تیم ملی فوتبال کشور عزیزمان ایران و همچنین تیم داوری ارزشمند کشورمان آقایان فغانی، سخندان و ابوالفضلی را به فال نیک می گیریم و به این نکته اشاره می کنیم در یک پرسه زمانی حداقل ده ساله یک داور به سمت جایگاهی حرکت می کند که امروز فغانی به نمایندگی از قشر زحمت کش داوران به عنوان داور فینال جام ملتها معرفی می گردد. امید است با دعای خیر مردم عزیز ایران کار فنی و قابل قبولی از تیم داوری ایران مشاهده کنیم تا حداقل مرهمی باشد برای عدم حضور تیم ایرا ن در مراحل بالاتر این مسابقات.
اصفهان شرق: آیا در اصفهان شاهد داوران خوبی مانند آقای فغانی هستیم؟
لازم است به این نکته اشاره کنم که بنده به مدت 10 سال به عنوان مسئول کمیته داوران هیات فوتبال استان اصفهان بوده ام و تمام سعی و تلاشم خود را در پیشرفت و اقتدار داوری داشته ام و باید بگویم اگر امروز تیم خوب داوری ایران در مسابقات جام ملتها باعث افتخار آفرینی می شوند علاوه بر زحمات خودشان و خانواده هایشان، حمایت، همسوی و همراهی و یک دلی مسئولین داوری ایران بوده که با کمکهای آنان شاهد این امر شده است و در اصفهان نیز داوران شایسته ای وجود دارند که لیاقت آنان بالاتر از جایگاهی است که الان در آن قرار دارد. که آنان نیز می بایست مورد حمایت مسئولین قرار گیرند و پیشکسوتان داوری استان می بایست با همدلی راه را برای معرفی این داوران هموار نمایند.
اصفهان شرق: به عنوان سوال آخر آیا جوانان شرق اصفهان نیز می توانند در این راه گام بردارند و آیا می شود روزی از این منطقه فوتبال خیز نماینده شایسته در کشور داشته باشیم ؟
صد در صد شما بر روی این موضوع شک نکنید با شناختی که من در این 3 سال از شرق اصفهان پیدا کرده ام مطمئین باشید در این راه موفق خواهند بود.

شما دقت کنید در مدت 1 سال 60 جوان علاقه مند وارد عرصه داوری کشور شدند و در این راه گام برداشته اند و به زودی با برگزاری کلاسهای ارتقا در شرق اصفهان این داوران را به لیگهای بالاتر معرفی خواهیم نمود.
سخن پایانی:
من در پایان بار دیگر این مهم را به جامعه داوری و آقایان فغانی، سخنداو و ابوالفضلی تبریک گفته و این مهم صورت نگرفته مگر با پشتکار ، تلاش و صرف فعل خواستن و همدلی و همه دست اندرکاران داوری ایران و امیدوارم این داوران الگوی مناسبی برای داوران جوان باشند که با پشتکار و تلاش می توان به این اهداف رسید.

***

نام و نام خانوادگی: علیرضا فغانی
تاریخ تولد: ۱۳۵۷/۱/۱
محل تولد: کاشمر
میزان تحصیلات: فوق دیپلم زبان انگلیسی
شغل: کارمند شهرداری
سال شروع داوری: ۱۳۷۳
سال ورود به لیگ برتر: ۱۳۸۲
سال ورود به لیست فیفا: ۲۰۰۸
رشته قضاوت: فوتبال – داور وسط

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.