سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:15 - شنبه 11 بهمن 1393

مدیرکل ارشاد اصفهان:

رسالت خانه‌های دیجیتال اصفهان، جذب نسل نو به مساجد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌اصفهان با بیان اینکه رسالت خانه‌های دیجیتال اصفهان، جذب نسل نو به مساجد است، گفت: همه موضوعات دینی، اسلامی، فرهنگی و محتواهایی که توسط نوجوانان در مساجد گردآوری می‌شود، تبدیل به نرم‌افزار اندروی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست مسئولان خانه‌ها و موسسات فرهنگی و هنری دیجیتال استان اصفهان با اشاره به روند شکل گیری شورای عالی مجازی در کشور اظهار داشت: بخشی از ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مرتبط با فعالیت‌های  این فضا است.

وی با تشریح بُعد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، مغز‌افزاری، فکری و فرهنگی و لایه‌های معرفتی و سبک زندگی شورای عالی مجازی بیان کرد: با توجه به اینکه ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های فرهنگی و مدیریت فرهنگی است، بنابراین در این زمینه ورود پیدا کرد و مرکزی تحت عنوان رسانه‌های دیجیتال تاسیس کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چند نوع تشکل در عرصه رسانه‌های دیجیتال دارای هویت و رسمیت است که خانه دیجیتال، موسسات فرهنگی و هنری رسانه دیجیتال و مجتمع‌های شهری که به نسبت مؤسسات وسعت بیشتری دارند و مرکز تهیه و تولید بازی‌های رایانه‌ای از این دسته هستند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مدیریت فکری، راهبردی و راهبری فعالیت رسانه‌های دیجیتال است.

‌قطبی به تدوین بر نامه‌ای منسجم در زمینه رسانه‌های دیجیتال استان اشاره کرد و گفت: لایه نخست این برنامه آموزش و توانمندسازی مدیران خانه‌های دیجیتال است که می‌تواند در طول سال به صورت آموزش‌های تکمیلی نیز برگزار شود.

وی تصریح کرد: در لایه دوم برنامه باید یک شبکه تعاملی از موسسات و خانه‌های دیجیتال شکل گیرد که در آن همه رویدادها و جشنواره‌ها به صورت یک شبکه هم پیوند به هم مرتبط باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در تشریح لایه سوم این برنامه گفت: باید جدیدترین دستاوردهای رسانه‌های دیجیتال کشور به صورت هفتگی با ذکر منبع دسترسی و سطح دسترسی در اختیار مؤسسات دیجیتال قرار گیرد.

وی جذب نسل نوخواسته با ابزارهای نو و بسترهای موجود به مساجد را هدف اصل موسسات فرهنگی، هنری دیجیتال دانست و گفت: امیدوار هستیم که خانه‌های دیجیتال  بهترین پاتوق برای نسل نو در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و با گرایش رسانه‌های دیجیتال باشد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.