سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - شنبه 11 بهمن 1393

مدیر کل دفتر امور طیور وزارت کشاورزی عنوان کرد

برنامه‌های وزارت کشاورزی برای افزایش تولید و صادرات طیور

مدیر کل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیاست ما باید حمایت از تولید مبتنی بر بازار باشد چراکه در صورت بی‌توجهی به بازار در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید امینی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی اظهار کرد: باید حضور ایران در بازارهای جهان و حوزه خلیج فارس را از طریق برگزاری این نمایشگاه ها دنبال کنیم، زیرا نمایشگاه‌ها می‌توانند در کاهش هزینه تمام شده واحدهای تولیدی، رقابت‌پذیری و رسیدن به توسعه پایدار نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد ارتباط میان تولید و صنعت، تبادل اطلاعات فنی، نحوه استفاده بهینه از تجهیزات و چگونگی افزایش کمی و کیفی تولید از مهم ترین محورهایی است که در این نمایشگاه‌ها مطرح می‌شود، افزود: نمایشگاه‌ها می‌توانند در کاهش هزینه تمام شده واحدهای تولیدی، رقابت‌پذیری و رسیدن به توسعه پایدار نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

مدیر کل دفتر امور طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی به هدر رفت نهاده‌ها در بخش طیور اشاره کرد و گفت: کاهش هدر رفت نهاده‌ها در بخش طیور می تواند 25 درصد از تولید را افزایش دهد.

همچنین محمدرضا صفری، رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: زمانی مردم به دنبال پنیر دانمارکی و تخم مرغ هلندی بودند این در حالی است که امروز ایران جزو برترین تولیدکنندگان محصولات دام و طیور جهان است و حتی صحبت از مازاد تولید به میان می آید.

وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه تولید و صادرات کیفی در کشور پیشرو است، اضافه کرد: کشور در شرایطی نیست که به تولید انبوه نیاز داشته باشد بلکه باید به تولید سالم، با توجه به حفاظت منافع و با رویکرد حفظ محیط زیست توجه کند و توسعه پایدار را مد نظر قرار دهد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به دو میلیون تن مرغ در کشور تولید می شود، ادامه داد: 2.5 میلیون تن تولید شیر در اوایل انقلاب به 8.5 میلیون تن رسیده‌ و در صید آبزیان به 950 هزار تن رسیده‌ایم و تمام اینها با تلاش فراوان به دست آمده است.

صفری خاطر نشان کرد: حوزه دامپزشکی همراه با توسعه صنایع، رشد خوبی داشته و حضور 31 هزار کارشناس و استاد در این حوزه نشان از رشد آن است. همچنین در استان اصفهان 2100 کارشناس و پزشک در بخش اقتصاد سلامت محور فعال هستند.

این نمایشگاه تا 11 بهمن ماه طی ساعات بازدید 15 الی21 در سه سالن دایر است و میزبان مشارکت کنندگان از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، البرز، فارس، کردستان، کرمان، گلستان و گیلان و نمایندگان فروش کشورهای ایتالیا، آلمان و چین هستند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.