سرویس: تولیدی » خبر پوششی 21:46 - جمعه 10 بهمن 1393

مدیر کل تشکل زیست محیطی ومیراث فرهنگی ورزنه:

تالاب گاو خونی ارزشی فراتر از فولاد مبارکه دارد

مدیر عامل تشکل زیست محیطی ورزنه گفت: ارزش گاو خونی به مراتب از فولاد مبارکه اصفهان بیشتر است و قطعا بیماری این شاخص محیط زیست کل حوضه را به کام مریضی می کشاند.

به گزارش اصفهان شرق: رضا خلیلی ورزنه در همایش تالاب گاو خونی با اشاره به کار کردهای زیست محیطی تالاب اظهار داشت: جذب آلاینده ها کنترل سیلاب تفریح و گردشگری تعدیل خود اقلیم پاکسازی طبیعت از خدمات و کار کرد های تالاب گاو خونی عنوان می شود و همه این موارد می بایست مورد توجه دوستداران طبیعت قرار گیرد.

مدیر عامل تشکل زیست محیطی ورزنه با توجه به تثبیت شن های روان کار کرد اصلی گاو خونی اذعان کرد: خشک شدن گاو خونی لطمات بسیاری در حرکت شن های روان به شهرها وارد می کند به طوری که عدم توجه به احیای دوباره تالاب اصفهان را تا 14 متر به زیر ماسه خواهد برد.

وی به 1 میلیارد و 650 میلیون دلار به عنوان ارزش پولی کار کرد تالاب اشاره و گفت: ارزش گاو خونی به مراتب از فولاد مبارکه اصفهان بیشتر است و قطعا بیماری این شاخص محیط زیست کل حوضه را به کام مریضی می کشاند.

خلیلی با ذکر شکار غیر قانونی پرندگان در محیط گاو خونی تاکید کرد: با وضع خشک تالاب اگر پرنده ای به گاو خونی آمد از تیر رس شکارچیان در امان نمی ماند و از مسولان در خواست ایجاد ایستگاه حفاظت از محیط زیست در این قسمت را داریم زیرا حفاظت از گاو خونی از اهم اقدامات است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا بتوان با پیگیری های بسیار در سال آینده جشن احیای تالاب گاو خونی گرفته شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.