سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:00 - شنبه 11 بهمن 1393

مدیر پژوهشکده فناوری‌های نوین پژوهشگاه شاخص پژوه مطرح کرد

کاهش آلودگی هوا با استفاده از فناوری‌های نوین

مدیر پژوهشکده فناوری‌های نوین پژوهشگاه شاخص پژوه از اجرای طرح مطالعاتی کاهش آلودگی هوا با استفاده از علم نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد فضیلتی با اشاره به وجود بیش از 50 پژوهشکده در کشور اظهار کرد: پژوهشکده فناوری‌های نوین پژوهشگاه شاخص‌پژوه یک پژوهشکده جدید در این پژوهشگاه است که در پنج گروه پژوهشی زیستی، فناوری دارویی و پزشکی، کشاورزی، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات و ارتباطات کار خود را آغاز کرده است.

وی شاخصه‌های اصلی این پژوهشکده را سه حوزه نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: جذب گروه‌های پژوهشی فعال در این حوزه‌ها از جمله اولین اهداف این پژوهشکده بوده که خوشبختانه عده زیادی از اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه فعالیت گسترده‌ای را در این حوزه با این پژوهشکده آغاز کرده‌اند.

وی از انتشار هشت کتاب در حوزه فناوری‌های نوین در پژوهشگاه شاخص‌پژوه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای چند طرح پژوهشی در حوزه فناوری‌های زیستی در دستور کار این پژوهشکده است.

فضیلتی انتشار واژه‌نامه تخصصی فناوری‌های نوین در این پژوهشکده را از جمله فعالیت‌های مؤثر در این حوزه ارزیابی کرد و گفت: این پژوهشکده با اکثر مراکز تحقیقاتی و فناوری ارتباط برقرار کرده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در این حوزه منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه تدوین اولویت‌های پژوهشی در بحث فناوری‌های نوین در شرف انجام است از آمادگی این پژوهشکده برای فعالیت در حوزه‌های صنعتی خبر داد و گفت: کاهش آلودگی‌ها از طریق فناوری‌های نوین از جمله برنامه‌های این پژوهشکده است.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.