سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - شنبه 11 بهمن 1393

استاندار اصفهان:

کاهش مصرف آب در صنعت دام و طیور اصفهان عملیاتی شود

استاندار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی در بخش دام و طیور در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین بدون کاهش تولیدات در راستای کنترل مصارف حائز اهمیت است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور به تشریح وضعیت استان پرداخت و خواستار ارائه طرح‌های مطالعاتی در مورد کاهش مصرف آب در بخش دام و طیور شد و اظهار داشت: اصفهان دارای 2 روی سکه است که یک روی آن مملو از مزیت و ظرفیت در بخش صنعت، گردشگری و کشاورزی است.

وی افزود: روی دیگر آن مشکلات و مسائلی است که در طول سنوات گذشته به وجود آمده و فقدان مدیریت یکپارچه بر حوزه آبریز زاینده‌رود، ‌تغییر اقلیم و خشکسالی بر آن دامن زده است.

استاندار اصفهان با اشاره به منابع و مصارف بیان کرد: ما باید علاوه بر حفظ منابع موجود، در فکر افزایش منابع و کنترل مصارف نیز باشیم، تا بتوانیم تعادل را برقرار کنیم.

وی به مواردی همچون کاهش 20 درصدی مصرف آب در بخش شرب، ایجاد سیستم‌های کاهنده و برنامه‌ریزی در بخش کشاورزی در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین بدون کاهش محصول در راستای کنترل مصارف آبی اشاره و افزود: در بخش دام و طیور باید با ارائه طرحی برای کاهش مصرف آب  زمینه این مسئله فراهم شود زیرا اصفهان در زمینه تولید شیر، مرغ، بوقلمون و گوشت در کشور حائز رتبه‌های برتر است.

زرگرپور بیان کرد: باید ضمن حفظ سطح تولیدات دامی و حتی افزایش تولیدات،‌ در مصرف آب این حوزه مثلا با استفاده از علوفه‌های با نیاز آبی کمتر، صرفه‌جویی شود.

وی تصریح کرد: موضوع آب کاملا جدی است و باید در همه بخش‌های مصرف کننده از جمله بخش دام و طیور،‌ صرفه‌جویی صورت پذیرد تا تعادل مناسب بین منابع و مصارف ایجاد شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان راه دیگری به جز پذیرفتن مسئله کم آبی و بی‌آبی وجود ندارد و با باور به این مسئله می‌توانیم با آن سازگار شده و به کمک تکنولوژی و دانش مشکلاتمان را برطرف کنیم.

وی بر حرکت به سمت مطالعات و پژوهش‌های بیشتر در خصوص کم‌آبی تأکید کرد و افزود: در بخش دامپروری نیز می‌توان با به کارگیری دانش،‌ فناوری و نوآوری، صرفه‌جویی و مصرف بهینه را نهادینه کرد.

زرگرپور بیان کرد: از ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور می‌خواهیم به عنوان پایلوت نحوه کاهش مصرف آب در صنعت دام و طیور را بررسی کند و نتیجه طرح‌های مطالعاتی خود را برای اجرا ارائه کند.

محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: خوشبختانه اصفهان در حوزه‌ صنعت دام و طیور، هم در تولید دانش و تکنولوژی و هم در زمینه تولیدات دامی توسعه و پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: فعالان صنعت دام‌ و‌ طیور باید به سمتی حرکت کنند که علاوه بر کاهش مصرف آب،‌ تولیدات را افزایش داده و تولید سلامت محور را سرلوحه خود قرار دهند.

صفری با اشاره به اینکه سازمان نظام دامپزشکی، سازمانی غیردولتی تلقی می‌شود، تصریح کرد: امروز باید تولیدات را ساماندهی نمود و با توجه به اهمیت سلامت انسان، ‌تولیدات سلامت محور داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در تولید شیر کشور رتبه اول را داراست،‌ حضور 109 شرکت از سراسر کشور و کشورهای خارجی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور و دامپزشکی را فرصت مناسبی  برای توسعه‌ی دانش و تکنولوژی در این بخش دانست.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.