سرویس: اجتماعی 14:20 - یکشنبه 19 آبان 1392

کاهش ذخایر خونی استان نیازمند توجه اهدا کنندگان

با کاهش ذخایر بانک خون استان همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان مدیرکل سازمان انتقال خون استان تاکید کرد: در تمامی طول سال به خون و فرآورده های خونی نیازمندیم.


به گزارش اصفهان شرق، مدیرکل سازمان انتقال خون استان اصفهان، سردی هوا را یکی از دلایل کم شدن مراجعه به مراکز انتقال خون دانست و افزود: این در صورتی است که نیاز به دریافت خون و فرآورده های خونی در ایام مختلف سال یکسان است و به طبع از اهدا کننده گان تقاضا داریم در ایام زمستان نیز برای اهداء خون به مراکز سازمان انتقال خون استان مراجعه نمایند.

محمدمهدی حریری با بیان اینکه در ایام سرد سال به علت سردی هوا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش می یابد در رابطه با گروه خونی های مورد نیاز این سازمان گفت: بیشترین گروه خونی مورد نیاز در این ایام +O، +A، +B و گروه های منفی، می باشد.

وی خطاب به اهدا کننده گان با بیان اینکه  در تمام طول سال به خون و فرآورده های خونی نیاز داریم و نیاز بیماران و نیازمندان در تمامی طول سال به شکل یکسان وجود داشته و به قوت خود باقی است، به اهدا کننده گان خون توصیه کرد:  اهدا خونشان را به یک روز و یا یک ماه از سال محدود نکنند و در تمامی طول سال به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه نموده و به اهدا خون اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، سازمان انتقال خون استان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۲ و ۲۳ آبان ماه) مصادف با عاشورا و تاسوعای حسینی، در شهرستان های خمینی شهر، کوشک و قهدریجان، تیم های سیار خود را در غالب هشت پایگاه اهداء خون مستقر خواهد کرد.

منبع: صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.