سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:04 - جمعه 10 بهمن 1393

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان:

هیچیک از ماموران پلیس حق ورود به مراکز آموزشی را ندارند

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل حساسیت های خاص محیط های آموزشی، هیچیک از ماموران پلیس بدون هماهنگی با حراست اداره کل آموزش و پرورش حق حضور در هیچیک از مدارس و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش را ندارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار « عبدالرضا آقاخانی » در جمع مسوولان آموزش و پرورش استان، افزود: باتوجه به این حساسیت ها به تمام واحدهای انتظامی استان ابلاغ کردیم که هیچ مامور پلیس به غیر از کار آموزشی حق حضور در مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش را ندارد.

وی که در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان سخن می گفت، افزود: فرماندهی انتظامی استان اصفهان با 23 دستگاه و نهاد دولتی تفاهمنامه همکاری دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش ویژه ای در جامعه دارد و بزرگترین سرمایه پلیس در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: به این دلیل تفاهمنامه همکاری نیروی انتظامی با اداره کل آموزش و پرورش استان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه سیاست نیروی انتظامی، جلوگیری از تبدیل مسائل اجتماعی به امنیتی است ، افزود: در این راستا رویکرد خود را بر پایه پیش بینی و پیشگیری قرار داده ایم و برخورد و مقابله در مرحله نهایی ماموریت های ناجا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بیشترین حجم فعالیت های خود را به انجام کارهای فرهنگی معطوف کرده است، گفت: تحقیقات انجام شده در ناجا ، نشان داد که انجام فعالیت های فرهنگی، کار پلیس را در مقابله با معظلات و آسیب های اجتماعی آسان می کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان میزان جرایم در بین دانش آموزان این استان را انگشت شمار اعلام کرد و افزود: بیشتر مجرمانی که توسط پلیس دستگیر شده اند، کم سواد، بیکار، معتاد و طرد شده از خانواده بوده اند و کمتر مجرمی دارای تحصیلات عالی است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در زمینه آسیب شناسی، فرهنگ سازی و آموزش همگانی برای مقابله با جرایم و آسیب های اجتماعی دارد، اظهار کرد: ارتقای امنیت دانش آموزان از ماموریت های نیروی انتظامی است.

سردار آقاخانی به ورود فضای مجازی و فناوریهای جدید به زندگی مردم اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از آسیب های فضای مجازی باید دانش آموزان و اولیای آنها آموزش های لازم را فراگیرند و در این راستا همکاری آموزش و پرورش استان با پلیس فتای اصفهان موثر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز گفت: برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی، بانک اطلاعاتی مدرسین نیروی انتظامی همچنین نقشه خطر پذیری نقاط پر خطر مناطق شهر اصفهان باید در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

« محمد حسن قائدیها » با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و امام خمینی (ره) گفت: وظیفه ما تربیت نسل سالم جامعه ایران است و امیدواریم بتوانیم گامهای بلند و موثری را برداریم.

وی افزود: برای بررسی و رصد هشت رفتار پرخطر بین دانش آموزان استان، بین آموزش و پرورش اصفهان و 14 دستگاه تفاهمنامه منعقد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلات موجود در آموزش و پرورش مربوط به مسائل فرهنگی می باشد که زیر بنای آن فقر اقتصادی است.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی و آموزش و پرورش اعتماد خوبی را در بین اقشار مردم ایجاد کرده و این دو دستگاه با تعامل می توانند فعالیتهای خوبی را انجام دهند.

قائدیها گفت: حرکت به سمت اعتماد سازی و آینده پژوهی اصل محور فعالیت های آموزش و پرورش استان اصفهان است.

انتهای پیام

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.