اصفهان شرق

شادمانی مردم اصفهان در گروه حل مشکل آب

کدخبر: 51639
1393/11/10 در ساعت 14:30

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری گفت: تلاش من و خانم نیره اخوان دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس که به عنوان اعضای کمیسیون  تلفیق بودجه هستیم منجر به ارائه بیش از 200 پیشنهاد شده است.

وی به مسئولیتش در شورای نظارت بر مطبوعات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: چندی پیش به‌جای علی مطهری، از سوی مجلس و نماینده قوه مقننه در هیئت 7نفره  نظارت بر مطبوعات  انتخاب شدم.

کامران به دیگر مسئولیت خود مبنی بر نظارت بر سفرهای خارجی  دولت‌مردان و نمایندگان اشاره و اظهار داشت: بدون تعارف باید گفت  که سران سه قوه اهتمام لازم در کاهش سفرهای خارجی بی‌مورد و بیجا را که راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها است را ندارند.

وی گفت: سفرهای خارجی مسئولان چه از نمایندگان مجلس و چه نمایندگان دستگاه‌های دولتی  و دیگر قوای کشور هنوز کیلویی انجام می‌شود که منجر به خروج ارز و دلار زیادی از کشور است و باید در این امر نظارت بیشتری صورت گیرد.

عضو گروه پارلمانی فرانسه مجلس اظهار داشت: در راستای واکنش و عکس‌العمل مناسب در راستای توهین و هتک حرمت نشریه فرانسوی شارلی ابدو، به همتای خود در فرانسه و همچنین سفیر فرانسه در ایران تذکرات و هشدارهای لازم را دادم و اعلام ناراحتی از این اقدام را طی نامه و پیغامی کرده‌ام.

کامران در ادامه به برخی از مشکلات پیش روی مردم استان ازجمله بحران کمبود آب و خسارت‌های بی‌حدوحصر کشاورزان آن به‌ویژه شرق اصفهان اشاره و گفت: باید صریح و شفاف بیان کرد که مصوبات 9گانه شورای عالی آب ملعبه‌ای بیش نیست و هیچ قدرت اجرایی تاکنون نداشته است و نباید مسئولان استان دل به آن خوش کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: بر اساس این بند، در حال حاضر مقدار ریالی که باید به کشاورزان بابت خسارت پرداخت شود، بیش از 2 هزار میلیارد تومان است که تنها 30 تا 50 میلیارد تومان آن تحقق‌یافته است و باوجود چنین شرایط اقتصادی بعید است که مابقی آن تحقق یابد.

وی گفت: با توجه به هجمه تهدیدات و کینه دشمنان نسبت به نظام و کشور ایران و همچنین با عنایت به اینکه کشور ایران سومین کشور پس از چین و روسیه در جهان است که بیشترین تعداد همسایگان را دارا است، کاهش توجه و اعتبار به بودجه بنیه دفاعی کشور خطر آفرین است.

نماینده مردم اصفهان به بحث کاهش بودجه دستگا‌ه‌های فرهنگی کشور در لایحه بودجه 94 اشاره کرد و افزود: در بحث فرهنگی پایه بخش فرهنگ کشور از اول ضعیف بوده و هنوز نگاه لازم و ویژه به مباحث فرهنگی و موضوعات مرتبط با آن در کشور نیست.

کامران به نگرانی مردم اصفهان پیرامون بحث کمبود آب و بحران آب اشاره کرد و گفت: چنان‌چه رئیس جمهور محترم در نظر دارد مردم اصفهان را شادمان کند و خدمتی برای آنها انجام دهد، در راستای رفع نگرانی مردم در بحث آب و زاینده‌رود گام بردارد.

پایان پیام

منبع:شبستان