سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:00 - جمعه 10 بهمن 1393

رئیس انجمن فیزیک ایران:

اصفهان از دیرباز در حکمت و درایت زبانزد بوده است

رئیس انجمن فیزیک ایران گفت: به جا بود خانه فیزیک در اصفهان راه‌اندازی شود زیرا این شهر از دیرباز در حکمت و درایت زبانزد بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ شاهین روحانی در مراسم افتتاحیه خانه فیزیک اصفهان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز شاهد افتتاح خانه فیزیک اصفهان هستم.

وی ادامه داد: تاسیس خانه فیزیک اصفهان نتیجه تعامل دو دانشگاه بزرگ اصفهان و شهرداری این شهر است و باید به شهرداری اصفهان بابت افتتاح این خانه و استقرار خانه علم تبریک گفت.

رئیس انجمن فیزیک ایران یادآور شد: انجمن فیزیک ایران یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی ایران است، از اهداف این انجمن می‌توان به ایجاد و تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان فیزیک‌دانان، تلاش برای افزایش فرصت‌های شغلی برای دانش‌آموختگان فیزیک و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

وی تاکید کرد: انتشار سه مجله پژوهش فیزیک، انتشار خبرنامه الکترونیکی انجمن، برگزاری کنفرانس‌های سالانه که هر ساله حدود یک‌هزار نفر در آن شرکت می‌کنند، از جمله فعالیت‌های انجمن فیزیک است.

روحانی با بیان اینکه هیئت‌مدیره انجمن فیزیک هر سه سال یک‌بار تعیین می‌شوند، عنوان کرد: در حال حاضر یازدهمین هیئت‌مدیره انجمن‌ در حال فعالیت است.

وی بیان کرد: در حال حاضر انجمن فیزیک تعاملات بین‌المللی خوبی دارد، از آن جمله می‌توان به همکاری با انجمن بین‌المللی فیزیک‌دانان ایرانی کشور آمریکا اشاره کرد، همچنین انجمن فیزیک به نهادهای مختلف مشاوره می‌دهد.

رئیس انجمن فیزیک ایران گفت: باشگاه فیزیک تهران و اصفهان در حال تشکیل منظم جلسات خود هستند و باشگاه فیزیک زاهدان نیز از 30 بهمن آغاز به کار می‌کند.

وی اضافه کرد: به جا بود خانه فیزیک در اصفهان راه‌اندازی شود زیرا این شهر از دیرباز در حکمت و درایت زبان‌زد بوده است.

انتهای‌پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.