سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:00 - جمعه 10 بهمن 1393

رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور در اصفهان:

عامل ۷۰ درصد بیماری سرطان در کشور، افزایش سن است

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: سن به تنهایی ۷۰ درصد علت سرطان در کشور به شمار می‌رود و در حال حاضر افزایش سن امید به زندگی در کشور نوید کاهش سرطان را می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد اسماعیل اکبری در نخستین همایش دستاوردهای دارویی شهرضای اصفهان با اشاره به ساختار جمعیتی جمهوری اسلامی در سال‌های 55 تا 90 اظهار داشت: در سال‌های قبل از انقلاب جمعیت سالمند مانند امروز نداشتیم در حال حاضر جمعیت سالمند 60 سال به بالا حدود 8.4 درصد بوده که یک زنگ خطر محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر به رشد باروری توجه نشود، در 30 سال آینده جمعیت با مشکل روبه‌رو می‌شود و ضررهای اجتماعی خیلی بالایی خواهیم داشت.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با بیان اینکه سرطان رو به رشد است، بیان کرد: امید به زندگی در ابتدای انقلاب 56  سال بود اما امروز این سن به 72.5 سال رسیده است.

وی گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در زنان و پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است و سرطان معده کشنده‌ترین سرطان است.

اکبری سن را مهم‌ترین علت بروز و افزایش سرطان دانست و افزود: سن به تنهایی ۷۰ درصد علت سرطان در کشور است چرا که سن امید به زندگی در کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیری خود عامل خطری برای سرطان است بیان کرد: سرطان به عنوان سومین علت مرگ و میر پس از بیماری قلبی و عروقی و حوادث در ایران شناخته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان کشور اظهار داشت: 40 درصد از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و 40 درصد دیگر از سرطان ها قابل معالجه‌اند و با 20 درصد دیگر سرطان‌ها می‌توان زندگی کرد.

وی تصریح کرد: سرطان معده، مثانه، پروستات، روده، رکتوم، خون، غددلنفاوی، چشم، مغز در مردان ایرانی به ترتیب به عنوان 10 سرطان شایع محسوب می‌شود.

اکبری اظهار داشت : سرطان معده قابل پیشگیری است به طوری که رفتار غذایی و طرز پخت نامناسب در میان خانواده‌های ایرانی زمینه سرطان معده را بروز می‌دهد.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.