سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:10 - پنجشنبه 09 بهمن 1393

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

خشکی زاینده‌رود به خاطر سوءمدیریت است/توجه سازمان برنامه‌ریزی به مدیریت آب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اینکه زاینده‌رود زیبا خشک و گردن طبیعت انداخته شود، به‌خاطر سوءمدیریت است و باید روش مدیریت اصلاح شود که در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درصدد است توجه خاصی به مدیریت آب شود.

به‌ گزارش اصفهان شرق؛ رحیم میدانی با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی کشور، معضلی است که تمام کشور با آن مواجه هستند و دغدغه اصلی وزارت نیرو است، بیان داشت: ایران نزدیک به ۱۵ سال است که در نقطه شکست در آمار آب قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه احتمالا در بروز این خشکسالی‌ها خیری نهفته است، ادامه داد: خشکسالی‌ها تلنگری بود که ما را متوجه کند چگونه کشورمان را در شرایط حساس مدیریت کنیم و چنانچه وضع به حال طبیعی برگشت، مغرور نشویم و بی‌رویه مصرف نکنیم و به یاد داشته باشیم که کشور ما جزو کشورهای کم‌آب جهان است.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: با بروز خشکسالی‌های اخیر بسیاری از دشت‌های کشور و ازجمله دشت‌های کرمان در حال از بین رفتن هستند و خشکسالی موجب شد نگرش ما نسبت به مدیریت آب کشور اصلاح شود.
وی با امیدواری به تحولی که در مدیریت آب کشور ایجاد خواهد شد، گفت: رییس‌جمهوری و وزیر نیرو و اعضای شورای‌عالی آب تاکید دارند که مدیریت منابع آب کشور به‌صورت همه‌جانبه اداره و بهره‌وری و کیفیت آب نیز مدنظر گرفته شود.
میدانی افزود: اینکه زاینده‌رود زیبا خشک و گردن طبیعت انداخته شود، به‌خاطر سوءمدیریت است و باید روش مدیریت اصلاح شود که در همین راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درصدد است توجه خاصی به مدیریت آب شود.
وی افزود: در این مسیر نباید با کلمه‌ها بازی کنیم و فقط حرف‌های خوب بزنیم بلکه باید عزم و همت خود را بر اجرای طرح‌ها بگذاریم تا از این چالش رها شویم.
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: متخصصان از ۲۰ سال گذشته هشدار داده بودند که برداشت از آب‌های زیرزمینی حد و اندازه دارد اما ما بدون برنامه برداشت کردیم و با فرونشست زمین متوجه اشتباه خود شدیم و کسی باور نداشت به این زودی با تنگنا روبرو شویم.
وی با بیان اینکه در بودجه ۹۴ قرار است تحت عنوان احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، کارهای شاخصی انجام شود، گفت: نباید با یکی دو سال پرآبی و ترسالی دوباره به خواب غفلت برویم.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.