سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:00 - پنجشنبه 09 بهمن 1393

مسئول کمیته ارتقای فرهنگ کار اتاق بازرگانی اصفهان:

روحیه تولید باید جایگزین شغل‌های واسطه‌گری در اقتصاد کشور شوند

مسئول کمیته ارتقای فرهنگ کار‌، کارآفرینی و کارگروهی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فرهنگ‌سازی کار در جامعه باید در دستور کار ارگان‌های فرهنگی قرار گیرد و روحیه تولید باید جایگزین شغل‌های واسطه‌گری در اقتصاد کشور شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا نادری در پانزدهمین جلسه کمیته فرهنگ کار‌، کارآفرینی و کارگروهی اظهار داشت: برای تقویت روحیه کار‌، کارآفرینی و کارگروهی در جامعه باید خوراک فرهنگی و هنری به جامعه ارائه شود.

وی با انتقاد از کم‌توجهی سازمان‌های دولتی به فرهنگ‌سازی کار در جامعه افزود: جوانان از دوره کودکی باید کار و تلاش را یک ارزش بدانند و برای رسیدن به اهداف خود تنها از ابزار کار و کوشش با استفاده از خلاقیت بهره گیرند.

مسئول کمیته ارتقای فرهنگ کار‌، کارآفرینی و کارگروهی اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: در وضعیت کنونی‌، واسطه‌گری و دلالی به عنوان ارزش در جامعه تلقی شده و هر کس کار کمتر انجام دهد و  پول بیشتری کسب کند، فردی موفق عنوان می‌شود.

بازی‌های تقویت روحیه کار گروهی برای کودکان مهدکودک تولید شود

مژده ماه‌فر، کارشناس ارشد روان‌شناسی کودک در این جلسه خواستار تولید بازی‌های تقویت روحیه کار گروهی برای کودکان مهدکودک شد و گفت: متأسفانه تولیداتی در این زمینه برای مخاطب  کودک و نوجوان وجود ندارد‌.

وی استفاده از پویانمایی برای انتقال مفاهیم ارزشمند کار و کارآفرینی را ضروری دانسته و تصریح کرد: صدا و سیما در انتقال این مفاهیم نقش بسیار مهمی دارد.

ماه‌فر شخصیت‌سازی برای کودکان را یکی از مؤلفه‌های مهم تأثیرگذار در فرهنگ‌سازی کار و کارگروهی در جامعه  دانسته و خاطرنشان کرد: کودکان با شخصیت‌های داستان و فیلم هم‌ذات پنداری کرده و آنان را الگویی برای زندگی خود قرار می‌دهند.

وی از تهیه 2 طرح با نام‌های پویا و نوید با همکاری کمیته ارتقای فرهنگ کار‌، کارآفرینی و کارگروهی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و بیان کرد: این 2 طرح نیازمند همکاری سازمان‌های فرهنگی و رسانه‌ای است‌.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.