سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - پنجشنبه 09 بهمن 1393

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاه‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی الگوسازی کنند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌های کشور باید در اقتصاد مقاومتی الگوسازی کنند و فعالیت‌های مختلفی در این راستا به‌کار گیرند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع اعضای هیئت رئیسه و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان اظهار داشت: احساس ما آن است که خروجی دانشگاه‌ها، امروز بر رشد آمار بیکاران تحصیل کرده در جامعه افزوده است، حال آنکه دانش آموختگان و خروجی دانشگاه‌ها باید نیروهایی باشند که بلافاصله خود به کارآفرینی و تولید شغل و حرفه و تأمین نیازهای جامعه اقدام کنند.

وی افزود: این اشکال به سیاستهای کلان آموزش عالی در ایران بر می‌گردد و مسئله، این مستلزم بازنگری در این زمینه بوده و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان باید با هدف الگوسازی کاری کنند که هر دانشجوی فارغ التحصیل از این دانشگاه مستقیما با ایده و طرح کارآفرین خود، به کار مشغول شود و برای عده ای دیگر اشتغال زایی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با طرح برخی دیگر از مشکلات و آسیب‌های آموزش عالی کشور تصریح کرد: نتیجه عدم توجه به این موضوع، گسترش بیکاری در جامعه، به تعویق افتادن ازدواج جوانان، گسترش جرائم، طغیان، خشونت و سرخوردگی فارغ التحصیلانی است که با مدارک دانشگاهی وارد جامعه می شوند اما فاقد شغل هستند و خود نیز با تکیه بر دانش فرا گرفته قادر به تدارک حرفه و شغلی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه باید پا را از میدان حرف و کلام فراتر نهاد و به عرصه عمل وارد شد، گفت:  یکی از چالش‌های جدی آینده جهان موضوع آب و غذاست و من توصیه می‌کنم با بهره گیری از متخصصان و محققان خود در موضوع کشاورزی و تولید غذا و تامین و مدیریت منابع آب کار کرده و گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان  تمام تلاش خود را برای تعریف اقتصاد بدون نفت به کارگیرد و در اقتصاد مقاومتی الگوسازی کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن بر شمردن اقسام توطئه‌های دشمن در عرصه دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروز توسعه آموزش‌های دینی برای جوانان به ویژه دانشجویان ضرورتی انکار ناپذیر دارد.

وی افزود: من پیشنهاد می‌دهم بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در دانشگاه‌ها  فهم دینی عمیق و  بصیرت سیاسی جوانان در برنامه‌ها مورد توجه باشد و به صورت روزافزون توسعه داده شود.

حجت‌الاسلام سالک با ابراز نگرانی از اوضاع فرهنگی حاکم بر برنامه های فرهنگی کشور، از کاهش جدی بودجه فرهنگی کشور در بودجه سال 94 به ویژه در بخش‌هایی مانند نماز خاطرنشان کرد: پرداختن برخی دانشگاه‌ها به برنامه‌هایی مغایر با تعالیم اسلامی و آموزه‌های اهل بیت(ع) و تحریف وقایع قیام امام حسین(ع) و ترویج موسیقی‌های حرام کار نامناسبی به شمار می‌رود و هوشیاری مدیران متعهد دانشگاه به ویژه مسئولان فرهنگی در نظارت بر برنامه‎ها اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.