اصفهان شرق

اعزام دانش‌آموزان اصفهانی به اردوهای راهیان نور همزمان با دهه فجر

کدخبر: 51440
1393/11/09 در ساعت 09:00

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین رجب‌پور پیرامون برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی اصفهان به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: از جمله برنامه‌های دهه فجر اجرای آئین صبحگاه و به صدا درآمدن زنگ انقلاب در روز 12 بهمن در تمام مدارس استان است و در گلستان شهدای شهر اصفهان نیز توسط آموزش و پرورش و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که به صورت نمادین 2 تا از واحدهای ما نیز در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: دیدار از خانواده‌های شهدا در طول دهه فجر، برگزاری همایش فرماندهان واحدهای بسیج دانش‌آموزی پیشگام، برگزاری مجمع همفکری آینده‌سازان علوی و فاطمی که در این مجمع از دانش آموزان صاحب نظر در برنامه‌های راهبردی بسیج استفاده می‌شود، شرکت در مراسم غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این دهه به شمار می‌رود.

مدیر فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان بیان کرد: حضور دانش‌آموزان بسیجی در میعادگاه‌های نماز جمعه در روز شانزدهم بهمن ماه، نشست‌های روشن‌گری پیرامون ماهواره(سواد رسانه‌ای) ویژه اولیا در مدارس از جمله برنامه‌های دهه فجر سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه رزمایش سایبری با پلاک در بلاک در طول دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های امسال دهه فجر برگزاری یادواره شهدا در شهرستان‌های مختلف استان و اجرای جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس مختلف به شمار می‌رود.

رجب‌پور تصریح کرد: در شهر اصفهان و بهارستان 110 مدرسه انتخاب شده‌اند و سازمان بسیج دانش‌آموزی و شهرداری 36 مدرسه را به صورت ویژه‌تر با حضور روحانیان و متخصصان تعلیم و تربیت کودک و نوجوان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان مدارس ابتدایی با نام امیدان و مقطع راهنمایی با نام پویندگان شناخته می‌شوند، گفت: برگزاری جشنواره سرود مدرسه‌ای در دهه فجر به این صورت که تمام مدرسه سرود را اجرا کرده و سی دی آن را تا آخر بهمن برای ما ارسال می‌کنند که به 10 مدرسه برتر جایزه اهدا می‌شود.

مدیر فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان افزود: سرود نغمه انقلاب در روز 22 بهمن در میدان (ره) با حضور 1357 نفر از دانش‌آموزان راهنمایی اجرا می‌شود و نشست اعضای حلقه‌های صالحین با گفتمان انقلاب که در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی امیدان در مدارس ابتدایی با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه خاطرات فیروزه‌ای با همکاری خانه انقلاب شهرداری اصفهان، برگزاری جشن دختران انقلاب با اولویت مدارس محروم در باغ‌های بانوان شهر اصفهان، برگزاری برنامه “تریبون انقلاب” در 8 نقطه شهر اصفهان که خانه تجربه‌نگاری شهرداری آن را برگزار می‌کند و ما نیز دانش‌آموزان پسر آن مناطق را برای حضور در این برنامه شرکت می‌دهیم نیز از جمله برنامه‌های دهه فجر بسیج دانش آموزی استان اصفهان است.

رجب‌پور گفت: برگزاری اردوهای یک روزه جهادی، اردوهای راهیان نور که هر روز بین 7 تا 10 دستگاه اتوبوس از مدارس متوسطه دور دوم از سراسر استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، انجام مسابقات ورزشی در سطح شهر و استان اصفهان، اجرای آزمون آزمایشی طرح حفظ قرآن کریم که این طرح در تابستان شروع شده و آزمون آزمایشی آن در دهه فجر و آزمون اصلی در اسفندماه برگزار می‌شود نیز به مناسبت دهه فجر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: ویزیت رایگان 36 مدرسه ابتدایی با اولویت مناطق محروم سراسر استان با هدف خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان و اگر دانش‌آموزی مشکل حادی داشته که نیاز به معرفی به پزشک متخصص یا فوق تخصص دارد به پزشک مربوط برای درمان ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام

 منبع:تسنیم