سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:00 - پنجشنبه 09 بهمن 1393

مدیرکل گمرک اصفهان

سامانه جامع امور گمرکی در اصفهان راه‌اندازی شد

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دنبال پیشبرد طرح تحول اقتصادی در اصفهان صورت گرفته و در این راستا زمان ترخیص کالا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسدالله احمدی ونهری با بیان اینکه گمرک اصفهان با گسترده تر کردن فعالیت هایش در حوزه واردات، صادرات، امانات پستی و امور مسافری، چهارمین گمرک بزرگ کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: امسال بیش از یک میلیون و 715 هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و 303 میلیون دلار به 83 کشور جهان صادر کرده‌ایم.

وی بیان کرد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان اصفهان 760 دلار بوده و سهم 3 درصد وزنی و 4 درصدی ارزش کل صادرات کشور به استان اصفهان تعلق دارد.

مدیرکل گمرک استان با بیان اینکه عمده‌ترین کالاهای صادراتی، فرش، مواد پتروشیمی، چدن، آهن وفولاد بوده، افزود: بیشترین صادرات به کشورهای عراق، امارات، افغانستان، ایتالیا و عمان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه گمرک اصفهان در زمینه واردات نیز از نظر ارزشی در مقایسه با سال گذشته یک درصد افزایش و از نظر وزنی 16 درصد کاهش داشته، خاطر نشان کرد: در 10 ماهه امسال، 59 میلیون دلار کالا وارد گمرک استان شده و محصولاتی نظیر ماشین آلات خط تولید، ماشین آلات مکانیکی و برقی بیشترین آمار واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدی ونهری افزود: در مدت 10 ماهه امسال 9 هزار و 326 بسته هدیه و سوغات و امانات پستی به ارزش 29 میلیارد ریال از گمرک داشته‌ایم و همچنین 362 هزار مسافر را در گمرک شهید بهشتی، تشریفات گمرکی انجام داده‌ایم.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی به دنبال پیش برد طرح تحول اقتصادی بوده و با سازمان‌هایی که مجوز صادرات و واردات صادر می‌کنند، در ارتباط هستیم.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سامانه، زمان ترخیص کالا از 27 به 3 روز و کالاهای صادراتی از 7 به یک روز کاهش می‌یابد، خاطر نشان کرد: از طریق این سامانه از جعل اسناد کاغذی جلوگیری می‌شود و به صورت کد رهگیری مجوزها به گمرک ارائه می‌شود.

وی افزود: به منظور حمایت از تولیدکنندگان، طرح بسته حمایتی اجرا می‌شود و برای کمک به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی به جای پول نقد، بن بیمه در رده ترانزیت، ورود موقت، انبارهای اختصاصی و اعمال معافیت‌ها به تشخیص وزارت صنعت و معدن اجرا می‌شود.

احمدی ونهری خاطرنشان کرد: افزایش رضایت‌مندی خدمت گیرندگان، ارتقای سلامت اداری، کاهش تخلفات و رسیدن به استانداردهای بین المللی گمرکی از مهم ترین اهداف گمرک اصفهان است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.