اصفهان شرق

جوابگویی والدین در قیامت، غفلت امروز در تربیت فرزندان است

کدخبر: 51412
1393/11/09 در ساعت 08:15

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: همایش آموزش خانواده با موضوع نماز و تربیت اسلامی فرزندان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رنجبر معاونت فرهنگی ستاد اقامه نماز استان در سالن اداره آموزش و پرورش بخش بن رود برگزار گردید.


حجت الاسلام رنجبر در این همایش گفت: خانواده ها و به ویژه مادران نقش مهمی در تربیت دینی فرزندان دارند لذا باید با آموزش نماز به کودکان، شیوه صحیح تربیت دینی را در جامعه نهادینه کنند.
معاونت فرهنگی ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اینکه رعایت حجاب در خانواده ها شکل می گیرد و حجاب برای زنان عزت، شرافت و بزرگی به همراه دارد به مادران توصیه کرد: اگر نسبت به تربیت دینی فرزندان خود غفلت کنیم باید در روز قیامت جوابگوی پروردگار متعال باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: آموزش نماز و پرورش روحیه مذهبی مناسب برای اقامه آن ابتدا از خانواده شروع می شود و خانواده نقش مهمی در انتقال فرهنگ نماز از خود بروز می دهد آنچه در مورد فرزند در گرایش به نماز مهم است وجود انگیزه است و آنچه در تربیت و آموزش نماز اهمیت دارد روح معنوی نماز به اعماق دل اوست .

رنجبر با توجه به توفیقات مطرح شده در خصوص نماز متذکر شد: زمانی آموزش نماز به توفیق می انجامد و قرین موفقیت می شود که با احساس خوشایند همراه باشد بدیهی است زمانی که نوجوان در معرض یادگیری و آموزش احکام و عبادات قرار دارد. لازم است از قبل برای این موضوع زمینه سازی شود تا همراه آموزش احساس خوشایند در او ایجاد گردد و به این ترتیب نتیجه مطلوب به بار آورد.

محمد حیدری
حیدری رئیس اداره آموزش و پرورش با بیان اینکه مادران جامعه باید حضرت فاطمه زهرا (س) را الگو خود در زندگی قرار دهند تا بتوانند فرزندانی دینی و در خدمت شریعت مقدس اسلام تربیت کنند، تصریح کرد: ترک نماز و دوری از مساجد عذاب الهی به دنبال دارد پس موظف هستیم با تمام توان در راه اجرای احکام دین اسلام در جامعه تلاش کنیم.
وی در پایان متذکر شد: یکی از دغدغه های بسیاری از مادران و پدران محترم، تربیت دینی کودکانشان است و همین امر سبب شده تا به دنبال یک روش موثر برای جذب کودکانشان نسبت به آموزه های دینی باشند از سوی دیگر همه والدین می دانند نماز یکی از آموزه های مهم دینی که نقش بسیار موثری در تربیت فرزندانشان دارد.