سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:56 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

عضو مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها:

سهم پرداختی صنایع اصفهان برای اجرای پروژه بهشت‌آباد افزایش می‌یابد

عضو مجمع ادواری شورای عالی استان‌ها گفت: اجرای پروژه بهشت‌آباد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصفهان برای جبران خشکی زاینده‎رود به شمار می‌رود و در جلسه برگزار شده، مقرر شد که سهم پرداختی صنایع اصفهان برای اجرای این پروژه افزایش یابد.

به گزارش اصفهان شرق: عباس حاج‌رسولی‌ها، با اشاره به اهمیت جریان آب رودخانه زاینده‌رود ‌اظهار داشت: مطالبه اصلی مردم اصفهان در سفر رئیس‌جمهور، آب و جاری بودن دائمی آن در رودخانه زاینده‌رود به شمار می‌رود و رسیدگی به مسائل کشاورزان شرق و غرب اصفهان از اهم مطالبات ما بوده و جریان این رودخانه یک مطالبه بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: مصوبه ۹ ماده‌ای یکی از مهم‌ترین مباحث کلیدی است که در جریان آب در زاینده‌رود کمک می‌کند، چراکه بهره‌برداری از بخش‌هایی از زاینده‌رود، خلاف این مصوبات صورت گرفته که این وضعیت باید کنترل شود.

عضو شواری شهر اصفهان با اشاره به پروژه بهشت‌آباد اصفهان بیان کرد: پروژه بهشت‌آباد در این طرح برای زاینده‌رود دیده شده که به صورت تونل، اجرایی شود و هفته گذشته جلسه‌ای با مسئولانی که می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند، برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد صنایع و به‌ویژه صنایع فولاد که از آب استفاده می‌کنند، مشارکت بیشتری برای تامین هزینه پروژه بهشت‌آباد داشته باشند و آب را به قیمت واقعی پرداخت کنند.

حاج‌رسولی‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا می‌توان با اوراق مشارکت از صندوق توسعه ملی پیش بینی شود تا در بودجه‌های سال ۹۴ این موضوع پر رنگ‌تر دیده و پروژه بهشت‌آباد انجام شود.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.