سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:23 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

بی‌مهری رئیس صداوسیمای مرکز اصفهان به هم‌کیشانش

معارفه رئیس صداوسیمای اصفهان بدون حضور خبرنگاران

مراسم تودیع مدیر 13 ساله رسانه ملی در استان اصفهان و معارفه مدیرکل جدید در نهایت بی‌مهری به خبرنگاران و اصحاب رسانه در پشت درب‌های بسته برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق: در روزهای اخیر در رأس خبرهای محفلی و شبکه‌های اجتماعی شنیده‌هایی مطرح می‌شد که حاکی از تغییرات مدیریتی در بدنه صدا و سیمای استان اصفهان بود.

خبری که شاید نخستین جرقه‌ها و موج‌های انتشار آن به زمان تودیع عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما کشور و معارفه سرافراز رئیس جدید صدا و سیما دهان‌به‌دهان چرخیده می‌شد که پس از تغییرات سریع در بدنه مدیریتی سازمان صدا و سیمای کشور و تحولاتی که در بدنه معاونین سیما توسط رئیس جدید انجام گرفت، شدت گرفت.

علی کلباسی، مدیرکل صداوسیمای استان اصفهان، 13 سال بر مسند مدیریتی این اداره کل نشست، حضوری که در برهه‌ای از زمان‌(در حدود 6 سال پیش)‌ هرچند کوتاه‌(21 روز)‌منقطع و سپس دوباره به این عرصه بازگشت.

علی کلباسی که از خانواده علما و روحانیت است، کار خود را در سازمان صدا و سیما از سال 1361 با نویسندگی در رادیو آغاز کرد، او در ادامه کار خود را در قالب تهیه‌کنندگی برنامه‌های متعدد تلویزیونی و رادیویی دنبال کرد.

وی که تحصیل‌کرده رشته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع با گرایش مدیریت منابع انسانی است، چند سالی هم سابقه فعالیت در نهادهای انقلابی و وزارت نیرو را در کارنامه خود دارد، اما دوباره در سال 1374 به صدا و سیما بازگشت.

کلباسی پس از گذراندن سمت‌های مدیریت پخش، معاونت سیما و قائم‌مقامی از سال 1381 به‌عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان منصوب می‌شود، شبکه‌ای که به‌عنوان اولین شبکه استانی کشور در سال 1375 تأسیس‌ شده بود.

حال بعد از گذشت 13 سال و با همه فراز و فرودهایی که مرکز صدا و سیمای استان اصفهان داشته است و در اینجا مجالی برای پرداختن کامل و بررسی و ارزیابی دقیق و تخصصی عملکرد آن نیست، باید بر این نکته اذعان کرد که افراد زیادی از جمله برخی از هنرمندان و همچنین متخصصین رسانه‌ای استان در نخستین انتقاد خود بر علی کلباسی بر نداشتن تخصص مرتبط علمی با بحث صداوسیما و برنامه‌ای تلویزیونی اشاره می‌کردند.

مسعود احمدی‌افزادی که سابقه درخشانی در بدنه سازمان صدا و سیمای کشور دارد، دانش‌آموخته دوره دکتری در رشته ادیان و عرفان تطبیقی است که از سوی سرافراز رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای مدت سه سال به‌ عنوان مدیرکل صدا و سیمای استان اصفهان منصوب شد.

در نهایت، همه مطالب یادآور شده تنها گریزی برای ورود به درد و دلی است از چهره غمگین جامعه خبرنگاران اصفهان که امروز در اثر اهمال، غفلت و شاید در بدبین‌ترین حالت خود بی‌اعتنایی و توهین هم‌قطار خود از سوی اداره کل صداوسیمای استان اصفهان به اصحاب خبری و رسانه مبنی بر عدم ورود و ممانعت از حضور خبرنگاران در مراسم تودیع مدیر 13 ساله صداوسیمای اصفهان و معارفه مدیر جدید رخ داد.

مراسم تودیع رئیس سابق اداره کل صداوسیمای مرکز استان اصفهان و معارفه رئیس جدید با حضور معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی، جمعی از هنرمندان باسابقه استان، برخی از ائمه جماعات و مدیران دولتی استان و اعضای شورای شهر اصفهان و البته عدم حضور خبرنگاران برگزار شد.

این رفتار غیرمنتظره از سوی همکار فعالان رسانه‌ای یعنی صدا و سیمای استان اصفهان به‌عنوان رسانه‌ای فراگیر، رنجش خاطر همکاران رسانه‌ای را فراهم کرد.

به‌ طور معمول مراسم تودیع و معارفه مدیران هر ارگان و نهاد دولتی از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های موردتوجه جامعه خبری و رسانه‌های هر استان است که همواره خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز با کمال میل و اشتیاق حاضر به پوشش خبری آن به‌منظور انجام‌وظیفه و رسالت خویش در راستای اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

اما این بی‌مهری زمانی به اوج خود می‌رسد که امروز صبح در پی باخبر شدن اصحاب رسانه از برگزاری مراسم تودیع و معارفه رئیس صدا و سیمای استان اصفهان، خبرنگاران به مرکز صدا و سیمای اصفهان مراجعه کردند که با برخورد تا حدودی نامناسب و خارج از عرف اخلاقی همچون ممانعت مسئولان حراست از ورود خبرنگاران به این جلسه مواجه شدند.

در هر حال علت گرفتن یک چنین تصمیمی نامعلوم بوده و برگزاری مراسم رئیس اداره کلی در اصفهان بدون حضور خبرنگاران دور از انتظار و غیرمنتظره است که البته امیدوار هستیم اداره کل صدا و سیمای مرکز اصفهان پاسخ درخوری برای اخذ این تصمیم داشته باشد.

در پایان ضمن آرزوی توفیق و سربلندی برای مدیرکل قبلی، برای آقای مسعود احمدی‌افزادی در اصفهان آرزوی موفقیت در انجام رسالت خطیر و مهم فعالیت در فضای ابلاغ و اطلاع‌رسانی و رسانه را داریم و از اینکه فرصتی برای همکاران رسانه‌ای‌شان در جلسه معارفه ایشان فراهم نشد تا به ایشان خیرمقدم عرض کنیم پوزش می‌طلبیم، البته که قصوری متوجه خبرنگاران و اصحاب قلم و صاحبان رسانه نبوده و باید دید چه کسی تصمیم گرفته که این جلسه خبری بدون حضور خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و دیجیتال برگزار شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.