سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 12:57 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

در نشست فرهنگی ستاد نماز جمعه نصرآباد مطرح شد:

موج خیزش بیداری اسلامی کشورهای غربی را به لرزه افکند

نشست واحد فرهنگی ستاد نماز جمعه شهر نصرآباد با محوریت برنامه ریزی و هماهنگی برای بزرگداشت ایام الله دهه فجر در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزارشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ با قرائت و بیان مفاهیم آیه 130 سوره انعام ، علت بسیاری از مشکلات و گرفتاری هایی را که مسلمانان به صورت روزمره به آن مبتلا می شوند، نداشتن برنامه مناسب برای آخرت و توجه به امور دنیوی دانست و گفت: تا زمانی که انسان فریفته دنیا باشد، به راحتی حرف حق را قبول نمی کند.
امام جمعه شهر نصرآباد سپس با اشاره به تصمیمات گرفته شده در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهر، لزوم تعامل و همکاری همه اعضای ستاد به ویژه اعضای واحد فرهنگی را برای اجرای فعالیت های هدفمند، برنامه ریزی شده، غنی، پربار و ثمر بخش در این ایام و انتقال اهداف و پیام انقلاب اسلامی به نسل جدید را ضروری برشمرد و دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای بیان ظلم و ستم ها یی که در رژیم گذشته به مردم و اسلام روا داشته می شد دانست و گفت : الحمدلله شاهد هستیم اسلام و انقلاب اسلامی کار خودش را کرده و اثرش را گذاشته و موج خیزش ها ی مردمی و بیداری اسلامی که در سطح دنیا و حتی کشورهای غربی به وجود آمده و ترس و نگرانی استکبار بار جهانی از این موضوع و اقدامات ناشیانه آنها، بیانگر صدور انقلاب اسلامی به سرتاسر جهان است که خواسته و فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و امروز کشور ما پرچمدار مبارزه با کفر است و به همین جهت نوک پیکان حملات و حربه های سردمداران استکبار به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفته است.
در این جلسه تصمیم گرفته شد با توجه به ضرورت امر، نیاز مبرم و مراجعات مکرر، با محوریت خیریه صاحب الزمان علیه السلام، با فراخوان و شناسایی زوج هایی که در دوران عقد به سر می برند، جلسات آموزش و تقویت بنیاد خانواده برگزار و واحد مشاوره ستاد نماز جمعه راه اندازی و امام جمعه، دکتر نصرآبادی و دکتر قنبری و… طبق جدول زمان بندی در اتاق مشاوره حضور یافته و به مراجعین مشاوره لازم را ارائه نمایند و با تهیه و توزیع نشریه ای در قالب ماهنامه نیازهای روز از جمله آسیب های اعتیاد و ماهواره مورد بررسی قرار گیرد. همچنین هم زمان برنامه ریزی مناسب برای برگزاری عروسی های کم خرج و با رعایت کامل ضوابط اسلامی و به دور از برنامه های نامناسب از جمله مراسم های پر هزینه و همراه با حق الناس صورت گیرد.
در تصمیم دیگری قرار شد به منظور جذب بیشتر نوجوانان به نمازهای جمعه و جماعت و برنامه های مذهبی، با همکاری مدیران مدارس و بنیاد خیریه المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف برنامه ریزی و اقدام لازم از جمله توزیع کارت نماز صورت گیرد.
همچنین با توجه به تصویب دارالقرآن الکریم شهر نصرآباد، برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا دارالقرآن الکریم در روز 22 بهمن در مکان مشخص شده افتتاح و راه اندازی و در همان روز کلنگ احداث ساختمان دارالقرآن الکریم در زمین جنب سوله صالحین که در مجاورت مدارس متوسطه پسرانه، پایگاه بسیج و کتابخانه عمومی قرار دارد زده شود و عملیات ساختمانی آغاز و از ظرفیت خیرین برای تسریع در تکمیل و راه اندازی آن کمک گرفته شود.
لازم به ذکر است یکی از خیرین نصرآباد به نام حاج محمد نیکبخت یک قطعه زمین 700 متری را برای احداث دارالقران الکریم اهدا نموده که با توجه به قرار گرفتن در طرح فضای سبز، معوض آن توسط شهرداری در محل مذکور به دار القران الکریم واگذار شد.

با توجه به تصمیمات گرفته شده در جلسات قبلی ستاد و واحد فرهنگی و توافق اعضا حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ به عنوان مدیر عامل، ولی اله عرب مختاری به عنوان مسوول و خانم لیلا جهانگرد به عنوان مسوول واحد خواهران دارالقرآن الکریم شهر نصرآباد مشخص گردیدند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.