سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:32 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

تولید نسخه اندروید «قلم هوشمند قرآنی» در اصفهان/ قابلیت پخش قرائت ترتیل و تحقیق از قاریان مطرح بین‌المللی

نسخه اندروید «قلم هوشمند قرآنی» با هدف سهولت در روانخوانی قران کریم با قابلیت پخش 43 دوره قرائت ترتیل و تحقیق از قاریان مطرح بین‌المللی در اصفهان تولید شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین صیادزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا گفت:نسخه اندروید «قلم هوشمند قرآنی» با هدف سهولت در روانخوانی و تصحیح روخوانی قرآن کریم تولید شده که قابلیت نصب بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید را داراست.

وی ادامه داد: با نصب این نرم افزار، دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید تبدیل به یک قلم هوشمند قرآنی می شوند و انگشت هر فرد جایگزین قلم شده و با کشیدن انگشت بر روی هر آیه، صوت آن آیه با قرائت قاری مورد نظر کاربر پخش می‌شود و متن ترجمه آیه نیز نمایش داده می‌شود.

صیادزاده تصریح کرد: پخش صوتی ترجمه به صورت آیه به آیه و پخش صوت قرآن و ترجمه به صورت پیوسته نیز از دیگر ویژگی های این نسخه اندروید است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا  افزود:این مجموعه قابلیت پخش 43 دوره قرائت ترتیل و تحقیق از قاریان مطرح بین‌المللی به همراه 2 دوره ترجمه گویای فارسی و همچنین یک دوره ترجمه گویای انگلیسی را داراست.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا خاطرنشان کرد:  نمایش متن کامل قرآن به صورت صفحه‌ای منطبق با قرآن‌های متداول، انتخاب رسم‌الخط‌های مختلف قرآنی، تغییر اندازه قلم و ترجمه قرآن و پخش نمونه صوت قاریان مختلف از دیگر امکانات این نرم افزار است.

صیادزاده ادامه داد: این نرم افزار در آستانه‌ ميلاد پيام‌آور قرآن، توليد و منتشر شد و به ياري خدا استقبال از اين نرم‌افزار به گونه‌اي است كه با گذشت يك هفته از ورود به بازار اپليكيشن، بيش از 150 هزار دانلود رايگان داشته است.

وی گفت:علاقه‌مندان می‌توانند نسخه رایگان آن را از سایت بازار و همچنین وب سایت www.sabapp.ir دانلود کنند.

وی در ادامه به فعالیت های قرآنی دیگر انجام شده توسط این شرکت اشاره داشت و نمونه هایی از آنها  را بیان کرد.

آشنایی با جزء سی قرآن کریم

وی گفت: در این برنامه فرد با اختصاص زمان كوتاهی (حدود 10 تا 15 دقیقه برای هر سوره) می‌تواند با محتوای كلی هریك از سوره های جز سی قرآن آشنا شود.

صیادزراده افزود:آشنایی با محورهای اصلی موضوعاتی كه در سوره بیان شده ، تفسیر مختصر از سوره، شان نزول سوره های قرآن و جایگاه و زمان نزول سوره، آشنایی با اسم های مختلف سوره و معنای وهمچنین فضیلت تلاوت هر سوره از مزایای این برنامه است.

قلم هوشمندجزء سی قرآن کریم

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز صبا گفت: این برنامه كه به نوعی خودآموز روخوانی و روانخوانی جز سی قرآن كریم است با لمس كردن هر كلمه در متن، قرآن با قرائت صحیح پخش می شود و از این ویژگی می توان برای تصحیح قرائت استفاده کرد  و هركجا با مشكل مواجه شدیم بر روی آن كلمه ضربه بزنیم و دیگر نیازی نیست از ابتدا تا انتهای آیه را برای رسیدن به كلمه مورد نظر صبر كنیم.

وی ادامه داد:در این برنامه می‌توان اندازه قلم را تعیین کرده و برای كسانی كه در خواندن فونت های عربی مشكل دارند و با قلمهای فارسی راحت تر می‌توانند قرآن را مطالعه كنند یك نوع قلم عربی ساده و همچنین دو نوع قلم فارسی علاوه بر قلم اصلی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار قلت نخوانیم!(قرائت صحیح نماز)

صیادزاده افزود: در این نرم افزار دکتر حمیدرضا مستفید به صورت تئوری و عملی به بيان نكات مهمي در مورد قرائت صحيح نماز مي‌پردازد تا بتوانيد در مدت كوتاهی با قرائت صحیح نماز آشنا شويد.

وی گفت: در اين برنامه از آموزش هاي موجود در سايت شهر مجازي قرآن و تبيان استفاده شده است.

پایان پیام/

منبع:شبستان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.