سرویس: غیر تولیدی » نقلی 18:00 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

رئیس اتحادیه نساجان اصفهان

۷۰ درصد پارچه‌های اصفهان قاچاق است/رکود شدید بر بازار پارچه

رئیس اتحادیه نساجان اصفهان از رکود شدید بر بازار پارچه خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پارچه های موجود در بازار اصفهان، قاچاق است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرتضی منصوری با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه پیش محموله هایی حاوی پارچه و نخ های قاچاق وارد کشور شد، اظهار داشت: در پیگیری های صورت گرفته مشخص شد طلبی که ایران بابت فروش نفت خود به برخی از کشورها از جمله هند داشت بابت آن نخ و پارچه وارد کشور می شد همچنین برخی از محموله ها، پارچه های قاچاق بود.
وی با تاکید بر اینکه ۹۰ هزار تن پارچه قاچاق وارد ایران شده که با پیگیری های صورت گرفته جلو واردات و قاچاق بیشتر آن به کشور گرفته شد، بیان داشت: بازتاب این اتفاق اکنون احاطه پارچه های خارجی بسیار در بازار ایران است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد رکود فروش پارچه های ایرانی هستیم و انبارها با سقف پر است، افزود: متاسفانه کیفیت برخی از پارچه های ایرانی مناسب نیست و یا اینکه برخی از انواع پارچه ها در کشور تولید نمی شود.

رئیس اتحادیه نساجان اصفهان با اشاره به اینکه در تولید پارچه های خام مشکلی نداریم و ایراد در تکمیل پارچه هاست، بیان داشت: پارچه های خام در انبارها فراوان است اما کشور تکنولوژی لازم را در تکمیل، چاپ و رنگرزی پارچه های خام ندارد.
وی با اعلام اینکه حدود ۷۰ درصد پارچه های موجود در بازار اصفهان نیز قاچاق است، گفت: بیشتر این پارچه ها چینی، تانوانی و کره ای است.
منصوری یادآور شد: ۱۰۰ درصد پارچه های چادرمشکی موجود در بازار کشور خارجی و وارداتی است، تصریح کرد: اختلاف قیمت بین پارچه های داخلی و خارجی بر قاچاق آن دامن زده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر رکود شدیدی بر بازار پارچه حاکم است، افزود: هم اکنون میزان صادرات پارچه از کشور به صفر رسیده است.
رئیس اتحادیه نساجان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت نباید نفت خام را کمتر از بهای واقعی آن بفروشد، افزود: کشور باید بر روی تولیدات پتروشیمی خود سرمایه گذاری کند در حالی که این تولیدات اکنون محدود است.
وی تصریح کرد: متاسفانه قیمت تمام شده یک کیلو نخ پلی استر ایرانی از نخ های مشابه هندی و چینی گران تر است چرا که دولت با گران کردن پتروشیمی قدرت رقابت را از ایران گرفته است.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.