سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:00 - چهارشنبه 08 بهمن 1393

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

50 درصد زمین‌های حاصل‌خیز اصفهان خشک شدند

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بیش از 50 درصد از اراضی زیرکشت استان اصفهان با کمبود آب مواجه شده و دچار خسارت شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مصطفی حجه‌فروش با اشاره به وضعیت کشاورزی در سطح استان اظهار کرد: بخش کشاورزی نقش برجسته‌ای در اقتصاد استان دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در هشت محصول اساسی زراعی، باغی و دامی ضریب خودکفایی بالای 100 درصد دارد و در 10 محصول دارای رتبه‌ اول تا پنجم کشور است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استمرار خشکی زاینده‌رود موجب افزایش تعداد چاه‌ها و افت آب‌های زیرزمینی را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این فشار بر آب‌خوان‌های آب زیرزمینی به‌شدت افزایش یافته و تعداد زیادی از قنوات و چشمه‌ها در حوزه  زاینده‌رود را خشک کرده است.

حجه‌فروش تاکید کرد: بیش از 50 درصد از سطح زیرکشت استان با زمین‌های بسیار حاصل‌خیز با کمبود آب مواجه شده و دچار خسارت شدند و بیش از 100 هزار هکتار از اراضی حاصل‌خیز استان زیرپوشش شبکه طی سال‌های اخیر بدون کشت و یا در سطح محدود کشت و دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته در حوزه زاینده‌رود هر سال به طور متوسط با سطحی حدود 35 تا 40 هزار هکتار با عدم کشت پاییزه مواجه بوده‌ایم و هیچ کشت بهاره‌ای انجام نگرفته است، اظهار کرد: میزان درآمد کشاورزان بسیار کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: امیدواریم آب مناسب برای آب‌دهی پایانی محصولات قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.